- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Muskelbristning
Jag fick en muskelbristning i låret 24/1 ca.5 cm över knät. Jag har fortfarande j-vligt ont i knät, det är så ömt så jag kan inte ligga på knä. Ska det ta så lång tid för benet att läka ? Låret är bra förutom knölen jag fick i muskeln. Men den får jag leva med.
Kör en Frankeinstein på denna tråden; lurar man sig själv om man tror att man är fullt återhämtad när all smärta är borta? Och isf vad är ett bra sätt att avgöra när det är dags att börja träna igen?
Mvh
Sist jag var skadad började jag träna när smartan var borta, dock hade jag tappat som fan i t ex bänkpress (kanske 8-10 kg). Upplevde inga mer problem eller smärta och de 10 kilona tog jag igen någorlunda snabbt.
Om detta inte är ett bra sätt kan väl någon dela med sig av hur de brukar göra när de ska komma tillbaka från en skada?
Min erfarenhet fr muskelbristningar har varit att man inte ska vila helt och hållet. När jag exempelvi hade muskelbristning i bakre lår, valde jag att vila de första dagarna för att relativt snabbt efteråt sätta mig på träningshojjen och försöka få lite cirkulation i muskeln. Däremot körde jag ingen styrketräning för ben, utan endast lite lätta rörelser såsom cykel…
Cirkulation är A och O.
Kan även rekommendera värme och kyla om vartannat, även det bra för just cirkulationen i muskeln, dvs blodgenomströmningen…
G
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY