- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Muskelbristning
Hej!
Jag har drabbats av en muskelbristning. Jag är golfare och gjorde en dum grej för ca en vecka sedan, dvs jag skulle prova en klubba i en affär och glömde att värma upp varpå jag skadade mig i magmuskulaturen (på högersidan). Tyckte först inte det var så farligt varpå jag spelade en 18-håls runda två dagar senare. Det var troligen inte så smart.
Jag har haft denna skada tidigare (för 4-5 år sedan) på samma ställe och då tog det ca 4 månader innan det blev bra. Det var dock sent på hösten den gången så det gjorde inte så mycket.
Smärtan är inte outhärdlig men jag befarar att det blir värre om jag fortsätter.
Fråga: Om man står ut med smärtan, kan man då bara köra på? Eller förvärrar man då bara skadan tills det helt enkelt inte går att spela?
Jag har tränat hela vintern, både på gym och på rangen, för att vara i form till säsongsstarten och så händer detta. Suck!
Mitt tips är att vila tyvärr. Kommer garanterat att ta kortare tid om muskeln får vila. Vänta 1vecka extra efter att du känner att det slutat verka innan du går fullt ut med svingen skulle jag säga, segt att dra upp skadan igen.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY