Home › Forums › Skador och rehabilitering › Muskelfäste i överarmarna
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 januari, 2010 at 21:34 #59437Anonym anvandareMember7 januari, 2010 at 21:34 #347974Anonym anvandareMember
I våras förstörde jag båda biceps muskelfästen i överarmarna och kunde inte ens lyfta en burk läsk. Dom hade inte gått av som jag trodde, har en bekant som jobbar med massage och muskeltöj som fick känna och hon sa att det var en stor överansträngning och att jag behövde vila.
Så efter ca 2 månader var allt som vanligt igen men vad jag har märkt i efterhand är att jag har svårt att få kontakt och pump i bicep, dom är mkt mindre trots att jag borde byggt upp dom vid det här laget..
Men det jag mest undrar över är att mina bicep nu börjar väldigt högt upp på överarmen, alltså inte vid armvecket utan mer upp på halva överarmen när jag poserar.. Kan muskelfästena ha flyttat sig högre upp?
7 januari, 2010 at 21:43 #347975Anonym anvandareMemberLåter som att dom trots vad din vän säger har gått av
7 januari, 2010 at 22:00 #347976Anonym anvandareMemberholmberg87 wrote:I våras förstörde jag båda biceps muskelfästen i överarmarna och kunde inte ens lyfta en burk läsk. Dom hade inte gått av som jag trodde, har en bekant som jobbar med massage och muskeltöj som fick känna och hon sa att det var en stor överansträngning och att jag behövde vila.Så efter ca 2 månader var allt som vanligt igen men vad jag har märkt i efterhand är att jag har svårt att få kontakt och pump i bicep, dom är mkt mindre trots att jag borde byggt upp dom vid det här laget..
Men det jag mest undrar över är att mina bicep nu börjar väldigt högt upp på överarmen, alltså inte vid armvecket utan mer upp på halva överarmen när jag poserar.. Kan muskelfästena ha flyttat sig högre upp?
Muskelfästen kan INTE flytta sig om du inte operativt flyttar dom. Sträcker du ut när du kör bicepscurl eller kör du som ”proffsen”?
7 januari, 2010 at 22:24 #347977Anonym anvandareMemberArne Persson wrote:Muskelfästen kan INTE flytta sig om du inte operativt flyttar dom. Sträcker du ut när du kör bicepscurl eller kör du som ”proffsen”?Okej, känns lite bättre att höra att dom inte bör ha flyttat sig.
Menar du om jag kör full rörelselängd eller mer ryck? Jag brukar försöka sträcka ut men överlag gör jag nog inte det.7 januari, 2010 at 23:16 #347978Anonym anvandareMemberholmberg87 wrote:Okej, känns lite bättre att höra att dom inte bör ha flyttat sig.
Menar du om jag kör full rörelselängd eller mer ryck? Jag brukar försöka sträcka ut men överlag gör jag nog inte det.Det är en god idé att sträcka ut ordentligt, speciellt vid bicepscurls.
8 januari, 2010 at 13:15 #347979Anonym anvandareMemberArne Persson wrote:Det är en god idé att sträcka ut ordentligt, speciellt vid bicepscurls.Ska börja göra det för att se om det blir någon skillnad. Nu är jag ju inte alltför nöjd
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.