Muskelhinneinflammation

Home Forums Skador och rehabilitering Muskelhinneinflammation

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Tja!
    Har fått en smärta på utsidan av högra underarmen. Om jag t.ex kör skivstångscurl och sedan släpper stången gör det sjukt ont. Har läst lite både här och på kollo och förstått att det lär vara muskelhinneinflammation.
    Tänkte nu höra om jag ska vila helt från övningar där armarna är med eller bara från de övningar där det gör ont i armen?

Mvh Thomas

Jag hade samma problem för något år sen. Ett tag kunde jag inte ens bära böckerna i skolan på vissa sätt för att jag hade så ont.
    Men jag bytte bara ut de övningar som gjorde ont mot andra som gjorde mindre ont. Jag bytte t.ex. från rak skivstång till EZ-stång när jag tränade biceps.
    Efter ett tag, ett ganska långt tag, försvann det onda och allt var frid och fröjd. Sen kom det tillbaka, men då i en lite mindre plågsam tappning. Jag gjorde samma sak då.

Men lyssna inte på mig, det finns nog något bättre sätt att bli av med smärtan :p

Finns väl medel man smörjer in musklerna med för att få bort värken? Kommer inte på vad det heter nu bara…

Wargen wrote:
    Finns väl medel man smörjer in musklerna med för att få bort värken? Kommer inte på vad det heter nu bara…

Jo, jag använder den nu. Heter typ zon. Men tänkte bara ur träningssyfte, om det är bäst att låta vikterna ligga och vila armen helt eller om man t ex kan köra ett ryggpass där man ändå använder underarmen en del?

Liniment, tiger balsam tror jag ni vill komma till.

Zon kräm är rätt värdelös enligt mig. Den är svag och man måste använda den i minst 2 veckor innan man får något bra resultat. Kör på något starkare.

Erikhagberg wrote:
    Zon kräm är rätt värdelös enligt mig. Den är svag och man måste använda den i minst 2 veckor innan man får något bra resultat. Kör på något starkare.

okej. vad tycker du jag ska använda? har voltaren hemma också, fast den kanske också är svag?

smocke wrote:
    Jag går till lantmännen och köper hästliniment.. bästa man kan ha på skador osv..

Zon och allt annat skit på apoteket har aldrig hjälpt mej ett skit!

okej tack va bra! Då ska jag försöka fixa fram de:)

Mvh Thomas

Robert Svensson wrote:
    Eeze är inflammationsdämpande. Bra mycket bättre än Zon. Liniment lindrar bara för stunden. :)

Måste säga att jag håller med dig! För har testa de nu och de hjälper faktiskt.
    Så :up: för Eeze!

Mvh Thomas

Entin wrote:
    Liniment, tiger balsam tror jag ni vill komma till.

ja precis, tack :)

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.