Home › Forums › Skador och rehabilitering › Muskelhinneinflammation
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 juni, 2008 at 23:13 #72936Anonym anvandareMember12 juni, 2008 at 23:13 #580236Anonym anvandareMember
Tja!
Har fått en smärta på utsidan av högra underarmen. Om jag t.ex kör skivstångscurl och sedan släpper stången gör det sjukt ont. Har läst lite både här och på kollo och förstått att det lär vara muskelhinneinflammation.
Tänkte nu höra om jag ska vila helt från övningar där armarna är med eller bara från de övningar där det gör ont i armen?Mvh Thomas
13 juni, 2008 at 08:53 #580237Anonym anvandareMemberJag hade samma problem för något år sen. Ett tag kunde jag inte ens bära böckerna i skolan på vissa sätt för att jag hade så ont.
Men jag bytte bara ut de övningar som gjorde ont mot andra som gjorde mindre ont. Jag bytte t.ex. från rak skivstång till EZ-stång när jag tränade biceps.
Efter ett tag, ett ganska långt tag, försvann det onda och allt var frid och fröjd. Sen kom det tillbaka, men då i en lite mindre plågsam tappning. Jag gjorde samma sak då.Men lyssna inte på mig, det finns nog något bättre sätt att bli av med smärtan :p
13 juni, 2008 at 10:40 #580238Anonym anvandareMemberFinns väl medel man smörjer in musklerna med för att få bort värken? Kommer inte på vad det heter nu bara…
13 juni, 2008 at 10:45 #580239Anonym anvandareMemberWargen wrote:Finns väl medel man smörjer in musklerna med för att få bort värken? Kommer inte på vad det heter nu bara…Jo, jag använder den nu. Heter typ zon. Men tänkte bara ur träningssyfte, om det är bäst att låta vikterna ligga och vila armen helt eller om man t ex kan köra ett ryggpass där man ändå använder underarmen en del?
13 juni, 2008 at 12:27 #580240Anonym anvandareMemberLiniment, tiger balsam tror jag ni vill komma till.
13 juni, 2008 at 13:43 #580241Anonym anvandareMemberZon kräm är rätt värdelös enligt mig. Den är svag och man måste använda den i minst 2 veckor innan man får något bra resultat. Kör på något starkare.
13 juni, 2008 at 13:48 #580242Anonym anvandareMemberErikhagberg wrote:Zon kräm är rätt värdelös enligt mig. Den är svag och man måste använda den i minst 2 veckor innan man får något bra resultat. Kör på något starkare.okej. vad tycker du jag ska använda? har voltaren hemma också, fast den kanske också är svag?
13 juni, 2008 at 17:27 #580243Anonym anvandareMembersmocke wrote:Jag går till lantmännen och köper hästliniment.. bästa man kan ha på skador osv..Zon och allt annat skit på apoteket har aldrig hjälpt mej ett skit!
okej tack va bra! Då ska jag försöka fixa fram de:)
Mvh Thomas
13 juni, 2008 at 23:29 #580244Anonym anvandareMemberRobert Svensson wrote:Eeze är inflammationsdämpande. Bra mycket bättre än Zon. Liniment lindrar bara för stunden.Måste säga att jag håller med dig! För har testa de nu och de hjälper faktiskt.
Så :up: för Eeze!Mvh Thomas
14 juni, 2008 at 00:53 #580245Anonym anvandareMemberEntin wrote:Liniment, tiger balsam tror jag ni vill komma till.ja precis, tack
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.