Muskelknut vid vänster skuldra

Home Forums Skador och rehabilitering Muskelknut vid vänster skuldra

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Jag har fått en vad jag tror är en muskelknut intill ena skuldran och har haft så sen i julas. Jag tror att den uppkom efter för mycket tid framför datorn men jag vet inte. Jag provade ett tag att hålla upp med styrketräning men det förbättrade inte situationen, snarare tvärtom. Det känns som en muskel som vägrar slappna av, den går från skuldran och in mot ryggraden. Känslan av att någon går och trycker en finger intill skuldran börjar störa mig. Det känns inget speciellt vid träning utan mer vid vila. Tränar nu 3-4 gånger i veckan med ganska lätta vikter. Har varit hos kiropraktor och går just nu hos en massör 1 gång i veckan utan större förbättringar. Tänkte att någon känner igen sig och kan ge mig nått bra tips om hur jag kan bli bra. Vill börja träna tungt igen!

Det är en diffus ömmande känsla och jag tyckte det kändes som problemet kom någonstans närmare ryggraden. Men när du påtalar det och jag känner efter så kommer det kanske ifrån själva skuldran ändå. Jag ska prata med min massör så får vi se om han kan mjuka lite extra där. Prioritera ryggträning, är det idé att träna ”rotorcuffarna” eller menar du mer ”lats” och ”traps”? Tack för ditt svar förresten! :up:

Nu har jag varit på massage. Han kunde inte känns något speciellt på infraspinatus men M.Trapezius Pars ascendens på vänster sida känns spänd. Dock hade tillståndet blivit bättre sen senaste besöket. ”Mitten” av muskeln var inte spänd nu utan endast vid fästena. Samma diffusa ömmande känsla är kvar.

Jag har nu kontaktat en naprapat så får vi se vad han kommer fram till. Känns som jag har en liten tuschpenna som löper från mitten på skuldran nedåt och in mot ryggraden. Jag har försökt ligga på tennisbollar och trycka mig mot dörrar tror snart att jag gör en amputation av hela skuldran. Jag har ju två…

Liten återrapportering: Har varit hos naprapaten idag. Nedre delen utav kappmuskeln är spänd på väster sida. Hade även lite korta bröstmuskler. Han trodde att jag skulle bli bra på 3-4 behandlingar. Hoppas han har rätt.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.