- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Muskelknuta
Jag har upptäckt att jag har en form av muskelknuta i ryggen och jag undrar vart man skall vända sig?
Massör, naprapat eller läkare? Eller vågar man själv låta någon närstående ”massera” ut den? eller försvinner den av sig själv?
Hej hej!
Eventuellt kan det röra sig om en triggerpunkt som jag har fått goda resultat att behandla. Om det känns som att det strålar iväg när du trycker hårt på knutan är det en triggerpunkt. Håll kvar trycket tills utstrålningen har försvunnit och bara trycket där du håller är kvar. Prova att ha en tennisboll mot en vägg och tryck dej mot den. Om det är en synlig bula eller känns som en fettknöl eller liknande ta kontakt med läkare för en biopsi.
Hej hej!
Eventuellt kan det röra sig om en triggerpunkt som jag har fått goda resultat att behandla. Om det känns som att det strålar iväg när du trycker hårt på knutan är det en triggerpunkt. Håll kvar trycket tills utstrålningen har försvunnit och bara trycket där du håller är kvar. Prova att ha en tennisboll mot en vägg och tryck dej mot den. Om det är en synlig bula eller känns som en fettknöl eller liknande ta kontakt med läkare för en biopsi.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY