Home › Forums › Skador och rehabilitering › Muskelskada magen?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 april, 2010 at 15:29 #57529Anonym anvandareMember28 april, 2010 at 15:29 #305291Anonym anvandareMember
Tja.
Har sista 2 veckorna haft problem, svårt att träna o så. Kände först av detta när jag deltog i ett 5km-lopp dagen efter innebandymatch. Blev mycket träning hela den veckan innan där.. gym, fotboll, innebandy, löpning.
Ont i magen precis vid kalsonglinjen ungefär. Har ont så fort jag spänner magen, när jag springer, går fort.. försökt va med på träningen och sparka fotboll lite lätt men så fort jag sparkar till, tom. väldigt lätt så gör det ont.
Har även ont lite ner emot ljumskarna, när man särar lite på benen, eller vänder sig snabbt om. Känns lite som det hackar/knakar till lite. Men det är framför allt i magtrakten jag har ont.. Inte kunnat vara aktiv mycket sista 2 veckorna, och inte precis blivit bättre. Snarare tvärtom, trots en del vila. Blir rastlös utan att träna!
Har funderat om jag sträckt magmuskeln eller nåt? Dåligt på sånt här.. aldrig haft ont så här tidigare.
Bild på ungefär där jag har problem: [http://web.comhem.se/~u64502054/muskler.gif]
Hoppas nån kan hjälpa mig, på vad det är för fel alt. vad man kan göra? Bara vila som hjälper?
Tack på förhand!
28 april, 2010 at 16:02 #305292Anonym anvandareMemberjag har med haft liknande smärta ett par gånger innan bland annat en gång när vi spelade fotboll efter det så hade jag så ont att jag fick gå framåtlutad åkte in till akuten på kvällen eftersom jag behövde något smärtstillande fick då förklarat av en läkare att det var något med kulorna mellan benen typ att när dom rör sig mycket fritt så kan det skapa sådan smärta för mig gick det dock över efter 2-3 dagar tycker att du ska söka hjälp för det kan ju hända att det är en muskelbristning också men jag tycker magmusklerna brukar vara så pass sega att dom borde inte gå sönder av att springa som sagt gå till vårdcentralen och kolla upp det
28 april, 2010 at 16:22 #305293Anonym anvandareMemberDet är nog snarare höftböjarna som är påverkade och inte magmuskulaturen.
Är du orolig så kolla upp det hos närmaste VC som kan ge dig en remiss till en sjukgymnast om det behövs.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.