- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Muskelsträckning?!
När jag tränade utfall en gång i vintras så sträckte det plötsligt till i ena låret alldeles nedanför höften. Det gjorde väldigt ont och jag slutade naturligtvis med övningen. Kunde genast känna och se ett ’hål’ i muskeln. Första veckan gjorde det ont när jag gick och jag undvek att ta ut stegen helt eftersom det var då det värkte. Sedan dess har det inte gjort ont, men hålet är fortfarande kvar. När jag tittar ner på mina lår ser jag tom att det lår som det sträckte till i inte har samma rundning som det andra. Någon som vet vad det var som hände? :what: Jag hade både värmt upp i ca 20min med att jogga,+ att jag inte alls hade särskilt mycket vikt när jag körde utfallen.
Tacksam för svar!
Är du säker på att gropen inte fanns där tidigare, att du först ”upptäckte” den efter skadetillfället eftersom du tittade extra noga?
Gör det inte ont, och du får lika bra muskelkontakt i båda benen när du tränar är det nog ingen fara på taket.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY