- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Mystisk skada i handen/handleden
För 2 veckor sedan så märkte jag efter att ha kört smal bänkpress, att en del utav min vänstra hand började domna av. Avdomningen omfattar lillfingret, ringfingret och hela området mellan dessa fingrar och handleden.
Detta innebär att jag har upplevt nedsatt känsel, motorik och styrka. Jag har däremot inte kännt av någon vidare smärta utav skadan. Symptomen har heller inte avtagit något märkbart trots att jag har undvikit att belasta handleden när jag har tränat…
Det jag nu undrar är ifall någon känner igen symptomen och kan förklara skadan och eventuell åtgärd för lindring eller läkning? :what:
Jag har exakt dem symptomen på min vänstra hand som du beskriver.
Men jag har för ett par år sedan skadat handen och opererat den, om det är därför den domnar bort vet jag ej, men ska iaf till en läkare på undersökning.
Får väl se vad dem har att säga.
ha d nice
Med stor sannolikhet har du drabbats av en nervinklämning av n.ulnaris, men kan även vara skada på nerv eller nervrot. Låt sjukgymnast eller naprapat kolla. Är det inklämning så går det relativt lätt att behandla.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY