Home › Forums › Skador och rehabilitering › Nack smärta.?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 november, 2008 at 00:02 #67025Anonym anvandareMember30 november, 2008 at 00:02 #472886Anonym anvandareMember
Hej.
Körde i går ett axelpass. Började med ett par minuters uppvärmning med hantlar.
Sen körde jag hantellpress med rygg stöd.
körde 4 set och fick på det fjärde setet väldans ont i nacken.
vikterna var 36kg*15 reps 40kg*10reps 44kg*6reps 44*5reps
körde att par lite lättare övningar men smärtan var där och avslutade passet.Har idag ont vid vridning av huvudet nickning.
mest ont när jag böjer huvet bakåt.Någon som vet vad detta kan vara tips?
rehabilitering övningar ? antiinflammatoriska piller ? linnement?TACK PÅ FÖRHAND//ola
30 november, 2008 at 00:42 #472887Anonym anvandareMemberDu kanske sträckte en muskel? Hände mig också för några dagar sen, fast när jag körde shrugs. Råkade kolla neråt och bam, ont. Nu 3 dagar senare så känns det inte mycket. Tog lite voltaren gel 2 först dagarna men ingen aning om det hade nån verkan.
30 november, 2008 at 08:35 #472888Anonym anvandareMemberJag tycker man inte ska utföra axelpressar med ryggstöd. (utan ryggstöd ger grymt mycket bättre träning)
Jag gissar att när det började gå tungt så svankade du upp rätt mycket och tryckte baksidan av skallen/nacken hårt mot ryggstödet? Förmodligen har du sträckt dig i nacken. och en sträckning går ju över.30 november, 2008 at 10:01 #472889Anonym anvandareMemberPatrikBergman wrote:Jag tycker man inte ska utföra axelpressar med ryggstöd. (utan ryggstöd ger grymt mycket bättre träning)
Jag gissar att när det började gå tungt så svankade du upp rätt mycket och tryckte baksidan av skallen/nacken hårt mot ryggstödet? Förmodligen har du sträckt dig i nacken. och en sträckning går ju över.Håller med! Kör du med ryggstöd är det ett bra tips att försöka hålla hela ryggen mot stödet för att undvika svank. Pressa med axlarna istället för hela kroppen:)
Vid mindre sträckningar tycker jag det funkar bra med aspirin och vila. Mjukgörande försiktig streching och massage funkar finfint med!
3 december, 2008 at 00:48 #472890Anonym anvandareMemberJoo nu har jag kört lungt i veckan. Käkat voltaren t och smörjt med linnement. Smärtan var helt borta. Men i dag körde jag ett lungt axelpass med många reps låg vikt körde sittande hantelpress utan rygg stöd och samma jävla smärta finns det nån som har några mer tips.
tacksam för svar3 december, 2008 at 01:39 #472891Anonym anvandareMemberTräna runt problemet dvs kör andra övningar. Byt till bänk med stöd. Stretcha mer. Be någon kolla på ditt utförande av övningen.
3 december, 2008 at 22:15 #472892Anonym anvandareMemberskånepåg wrote:Joo nu har jag kört lungt i veckan. Käkat voltaren t och smörjt med linnement. Smärtan var helt borta. Men i dag körde jag ett lungt axelpass med många reps låg vikt körde sittande hantelpress utan rygg stöd och samma jävla smärta finns det nån som har några mer tips.
tacksam för svarÄr kroppen spänningsfri klarar den av en hel del felaktiga lyft. Kankse ska se över den totala situationen i kroppen? Yoga och massage är bra för att upptäcka stelhet och muskelspänningar.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.