Nackspärr,onda muskelfästen MM

Home Forums Skador och rehabilitering Nackspärr,onda muskelfästen MM

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Hej!
    För cirka 3veckor sedan körde jag och min kompis traps & axlar.
    Vi värmde upp ordentligt på x-trainer och lätta vikter på traps för att sedan gå över och köra tunga shrugs i smithmaskin.

sista setet med 85kg så spände det till i nacken som aldrig förr.. Kändes som en nackspärr först men det är något allvarligare.
    Jag var hos naprapaten 3dagar efter för att kolla upp nacken och hon sa att jag var väldigt spänd i nacken. Hon försökte mjuka upp det men det krävdes ett besök till. 1 vecka senare mjukade hon upp nack & axelmusklerna igen och knäckte bort alla spänningar i kotorna. Sedan kände hon på mina muskelfästen kring skuldrorna. Och det gjorde så fruktansvärt ont där.. Nu efter 3 veckor sen incidenten har jag fortfarande lika ont i nacken och i mitten av skuldrorna. Om jag låter huvudet falla ner frammåt så spänner det till i hela nackpartiet och mellan skuldrorna och det strålar ut till båda skuldrorna.. Känns verkligen inte bra detta och har inte vågat träna sen dess. Har bara vart ute på promenader.

Vad kommer detta sig, spänd nacke, ömma muskelfästen och ryggverk ?
    Det enda jag kommit fram till är att i alla dragövningar kanske man rycker för mycket och inte drar med armbågarna ( rodd , latsövningar mm ).
    Om det nu är någon som kan mycket om detta eller känner igen sig så svara gärna! Träning är en stor del av mitt liv och jag vill verkligen inte lägga ner det.

Mvh Joakim Strand 178cm / 82kg

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.