Någon som har fel på sina hormoner eller sin hypofys här?

Home Forums Skador och rehabilitering Någon som har fel på sina hormoner eller sin hypofys här?

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Någon som har fel på sin hypofys här?

Vart hos läkaren ett antal ggr sedan år -00 då det konstaterades att jag hade för hög halt prolaktin. Det jag sökte för var ömmande och svullna bröstkörtlar (är man!) Åt bromocriptin (pravidel) under 6års tid, men slutade för ett år sedan ungefär. Går på kontroller var sjätte månad ca. På sista tiden har jag blivit extremt trött, börjar bli fetare över magen trots mer träning och mindre mat.
    konditionen har blivit lidande och jag kan inte återhämta mig alls lika bra som innan. Har även blivit deprimerad och tappat motivationen för mycket.

Nu har det konstaterats att jag har väldigt låga nivåer av IGF-1. har gjort vissa belastningstester för att mäta min halt av GH, som är väldigt låg tydligen…
    För tillfället verkar det som jag ska få GH utskrivet…

Intresserad av om det finns andra här på forumet som har haft liknande problem med sina hormoner och vilken behandling ni har fått.
    Även om det är någon som bara ”testat” GH så kan ni ju PMa mig. Är mkt intresserad av effekterna ni fick av det.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.