Home › Forums › Skador och rehabilitering › Något fel i Biceps! Hjälp!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 maj, 2008 at 18:09 #73218Anonym anvandareMember17 maj, 2008 at 18:09 #581774Anonym anvandareMember
Tjenare alla lifters!
För c.a 2 veckor sen deltog jag i armbrytning med både höger och vänster arm (dumt jag vet). Det blev tufft som fan och körde 2 matcher på båda armarna. Stack och tränade dagen efter o det va ingen större fara med det men sen på dag 3 så började det verka i min vänstra bicep och jag tog till med tryckförband, linement etc.
Bestämde mig sedan för att vila i en vecka och gick sedan på det igen, tränade axlar iförrgår och det gick bra, sen ben igår som också gick bra förstås men sen idag när jag tränade bröst så kom smärtan tillbaka dock inte lika hög som förut men det isar lite i biceps/underarmen, sjukt obehagligt och jag känner att jag inte kan köra fullt ut på gymmet vilket är förjävligt för jag är i hårdträning med flera olika sorts tillskott som jag har lagt mkt pengar på och inte har ngn lust att avbryta ännu en gång .Kan det vara någon muskelbristning som gör att jag måste träna med skit vikter under rästen av tide jag tuggar alla mina animal staks? Känns ju onödigt..
Ett jävla dilema, ville ha ätigt färdigt med allt innan student veckan också..
Men som sagt det va ingen större smärta jag är bara orolig för att det skall komma tillbaka.. så.. Köra på hårt eller är det fortfarande nödvändigt att träna i rehabilitetiskt syfte?Är tacksam för alla tips och idéer för att få det att försvinna!
17 maj, 2008 at 18:43 #581775Anonym anvandareMemberProva strecha biceps muskeln och VILA, tror det är bästa sättet.
17 maj, 2008 at 18:58 #581776Anonym anvandareMemberarne_fan wrote:Prova strecha biceps muskeln och VILA, tror det är bästa sättet.Jag stretchade sista vilo dagen och då kom det tillbaka lite isningar under en 5-10 minuters period
19 maj, 2008 at 13:18 #581777Anonym anvandareMemberattur wrote:Tjenare alla lifters!För c.a 2 veckor sen deltog jag i armbrytning med både höger och vänster arm (dumt jag vet). Det blev tufft som fan och körde 2 matcher på båda armarna. Stack och tränade dagen efter o det va ingen större fara med det men sen på dag 3 så började det verka i min vänstra bicep och jag tog till med tryckförband, linement etc.
Bestämde mig sedan för att vila i en vecka och gick sedan på det igen, tränade axlar iförrgår och det gick bra, sen ben igår som också gick bra förstås men sen idag när jag tränade bröst så kom smärtan tillbaka dock inte lika hög som förut men det isar lite i biceps/underarmen, sjukt obehagligt och jag känner att jag inte kan köra fullt ut på gymmet vilket är förjävligt för jag är i hårdträning med flera olika sorts tillskott som jag har lagt mkt pengar på och inte har ngn lust att avbryta ännu en gång .Kan det vara någon muskelbristning som gör att jag måste träna med skit vikter under rästen av tide jag tuggar alla mina animal staks? Känns ju onödigt..
Ett jävla dilema, ville ha ätigt färdigt med allt innan student veckan också..
Men som sagt det va ingen större smärta jag är bara orolig för att det skall komma tillbaka.. så.. Köra på hårt eller är det fortfarande nödvändigt att träna i rehabilitetiskt syfte?Är tacksam för alla tips och idéer för att få det att försvinna!
Inflamtion/överansträngning är nog en av dom vanligaste problemen för oss gymmare, o det har du oxå nu drabbats av..
Dra till apoteket o handla ipren, voltaren tabbar o voltaren gel följ anvisningen på paketen..
Sen kan man köra riktigt lätt o många reps 30-40st så du får en ordentlig genom blödning det brukar fixa biffen, när det börjar ge med sig så är det inte fel att strecha lätt o gå på massage för att jobba igenom biceps o på det sättet snabba på läkningen..Om detta inte hjäper så får du uppsöka läkare, man ska inte gå omkring med infamtioner för länge dom kan nämligen bli kroniska o ge ganska mycke problem i framtiden..
Passa dig för kortisonsprutor bara, det är absolut sista lösning då detta kan ge förkalkningar mm som med tiden kommer ge dig stora problem…(kompisens båda tricepsfästen gick av pga detta:yikes:)Lycka till!!
25 maj, 2008 at 18:36 #581778Anonym anvandareMemberMin polare hade också detta, körde armbrytning i skolan och sedan gick det åt helvete. han kunde typ inte köra hårt på armar under en period mellan 2-3 veckor.. så strech och vila är nog det bästa, tyvärr
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.