nånting i axeln

Home Forums Skador och rehabilitering nånting i axeln

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

har haft lite ”glapp” i axeln, och det känns konstigt när jag kör typ bänk ibland, knakar till i vänster axel när jag testade köra denna övning idag
    [http://exrx.net/WeightExercises/SerratusAnterior/BBInclineShoulderRaise.html]

tänkte om ni hade något tips på vad det kan vara eller så.

Gå till en läkare som sedan skickar dig till en sjukgymnast innan du ens fortsätter med bänkövningar.

har vart till en kanon idrotts sjukgymnast som sa att jag är glapp i axeln, och att jag alltid kommer vara glapp, men det jag tänkte på var om det finns någon bra övning man kan göra för att stärka det, för det smärtar ingenting utan det känns mer som att axeln blir trött fortare än brösten när jag exempelvis kör bänk

Kan mycket väl vara rotataorcuffen. Har samma problem och gått med de skiten länge, för en månad sen gick jag till sjukgymnasten o har fått olika övningar jag ska följa. Så mitt råd: Uppsök sjukgymnast. Lycka till :up:

Oj.. såg att du hade varit hos sjukgymnast nu, haha.. men fråga efter övningar för cuffen iaf =)

var hos min idrotts sjukgymnast nyss, han sa att det var sublux har jag för mig att det hette, nån som har nån idé om hur man tränar upp det ?
    hann inte snacka med honom så jättemycket idag.

Låter som det var för mig i början av året, fick feldiagnos av en inkompetent sjukgymnast som förvärrade situationen. Nu sitter jag här ett halvår senare och väntar på operationtid^^

Se till att du får snacka med någon som vet vad dom pratar om. Låter mycket väl som om det är stabilitetsövningar som behövs!

jadu, denna sjukgymnast jag har är en legitimerad sjukgymnast inom idrottsskador, rehabiliterar diverse elitserielag i hockey och har även vart utomlands och rehabiliterat svenska hockeyspelare privat så vitt jag vet, så jag hoppas han vet vad han pratar om.

Om man tränar mycket på gym och aldrig tränar rotarcuffen leder oftast till obalans och smärtor i skuldra/axel. Börja träna den.
    Ställ dig i gymmets grundställning. Greppa ett handtag från vänster med din högra hand (lr tvärtom) tex i en cablecross. Håll överarmen intill kroppen och gör utåtrotationer i axelleden. Linan ska vara i samma höjd som din underarm ungefär.
    Lite svårt att förklara i skrift dock… /Tomas

jo jag är inte så ny :P
    jag vet vilken du menar, hur ofta bör man träna cuffarna ?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.