Home › Forums › Skador och rehabilitering › nånting i axeln
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 juli, 2008 at 22:35 #69550Anonym anvandareMember28 juli, 2008 at 22:35 #507980Anonym anvandareMember
har haft lite ”glapp” i axeln, och det känns konstigt när jag kör typ bänk ibland, knakar till i vänster axel när jag testade köra denna övning idag
[http://exrx.net/WeightExercises/SerratusAnterior/BBInclineShoulderRaise.html]tänkte om ni hade något tips på vad det kan vara eller så.
29 juli, 2008 at 11:08 #507981Anonym anvandareMemberGå till en läkare som sedan skickar dig till en sjukgymnast innan du ens fortsätter med bänkövningar.
29 juli, 2008 at 16:44 #507982Anonym anvandareMemberhar vart till en kanon idrotts sjukgymnast som sa att jag är glapp i axeln, och att jag alltid kommer vara glapp, men det jag tänkte på var om det finns någon bra övning man kan göra för att stärka det, för det smärtar ingenting utan det känns mer som att axeln blir trött fortare än brösten när jag exempelvis kör bänk
29 juli, 2008 at 19:36 #507983Anonym anvandareMemberKan mycket väl vara rotataorcuffen. Har samma problem och gått med de skiten länge, för en månad sen gick jag till sjukgymnasten o har fått olika övningar jag ska följa. Så mitt råd: Uppsök sjukgymnast. Lycka till :up:
29 juli, 2008 at 19:38 #507984Anonym anvandareMemberOj.. såg att du hade varit hos sjukgymnast nu, haha.. men fråga efter övningar för cuffen iaf
29 juli, 2008 at 20:12 #507985Anonym anvandareMembervar hos min idrotts sjukgymnast nyss, han sa att det var sublux har jag för mig att det hette, nån som har nån idé om hur man tränar upp det ?
hann inte snacka med honom så jättemycket idag.29 juli, 2008 at 23:20 #507986Anonym anvandareMemberLåter som det var för mig i början av året, fick feldiagnos av en inkompetent sjukgymnast som förvärrade situationen. Nu sitter jag här ett halvår senare och väntar på operationtid^^
Se till att du får snacka med någon som vet vad dom pratar om. Låter mycket väl som om det är stabilitetsövningar som behövs!
29 juli, 2008 at 23:27 #507987Anonym anvandareMemberjadu, denna sjukgymnast jag har är en legitimerad sjukgymnast inom idrottsskador, rehabiliterar diverse elitserielag i hockey och har även vart utomlands och rehabiliterat svenska hockeyspelare privat så vitt jag vet, så jag hoppas han vet vad han pratar om.
31 juli, 2008 at 17:45 #507988Anonym anvandareMemberOm man tränar mycket på gym och aldrig tränar rotarcuffen leder oftast till obalans och smärtor i skuldra/axel. Börja träna den.
Ställ dig i gymmets grundställning. Greppa ett handtag från vänster med din högra hand (lr tvärtom) tex i en cablecross. Håll överarmen intill kroppen och gör utåtrotationer i axelleden. Linan ska vara i samma höjd som din underarm ungefär.
Lite svårt att förklara i skrift dock… /Tomas2 augusti, 2008 at 16:27 #507989Anonym anvandareMemberjo jag är inte så ny
jag vet vilken du menar, hur ofta bör man träna cuffarna ? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.