Nästan outhärdling smärta efter armbrytning

Home Forums Skador och rehabilitering Nästan outhärdling smärta efter armbrytning

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Tänkte bara höra med er som har koll. I helgen bröt jag arm. I dag så hade jag sjukt ont i axelpartiet, hela vägen ut till fingrarna, och främst tricepsfästena vid armbågen. Någon av er som vet vad det kan vara? Kan knappt lyfta armen stundtals :-/

Svårt att säga, kan vara allt från sjuk träningsvärk till avslitna muskler.
    Finns vissa som får akut smärta när en muskel går av och vissa som bara känner lite obehag.

Okej, ja jag lär väl ta det lite lugnt med träningen i alla fall och se hur det artar sig. Tack för svaret!

SimonLagarde wrote:
    Okej, ja jag lär väl ta det lite lugnt med träningen i alla fall och se hur det artar sig. Tack för svaret!

Det du beskriver mår inte bra av att ta det lugnt.
    Sök vård hos Naprapat, Kiropraktor eller Sjukgymnast.
    Få en diagnos och en behandlingsplan

En ganska normal smärta efter ett armbrytarpass. Den smärtan har jag upplevt flera ggr sedan jag började med armbrytning. Har så smått börjat avta nu…

Även helt inne på Arnes linje! Ovan nämnd skada lovar jag att du ”märkt” av!

Arne Persson wrote:
    En ganska normal smärta efter ett armbrytarpass. Den smärtan har jag upplevt flera ggr sedan jag började med armbrytning. Har så smått börjat avta nu…

Okej, ja jag snackade med hans som jag bröt emot, han hade minst lika ont. Vad bror det på? Överansträngning? Sträckning? Borde jag kolla upp det? Tack svaret förresten.

Jag skulle vilja säga att i princip vad som helst kan ju hända när man utsätter muskler och leder för den typen av ”negativ” belastning. Jag använder termen negativ eftersom armbrytning knappst är en positiv belastning av muskler, senor, leder m.m.

Har du svåra problem och du inte märker av någon förbättring alls efter ett par dagar så tycker jag definitivt du borde kontakta en naprapat.

Jag har samma problem.
    Kan inte bryta arm längre alls.
    Inte ens mot den svagaste av dom svaga.
    Jag har e axelskada sen många år och jag tror att det beror på den.

En helg var vi ute på kroge jag pch en gäng grabbar och så skule vi vara så där patetiskt manliga och bryta arm.
    Vilkjet resulterade i att jag fick sjuksirva mig från jobbet med dubbelsidig inflamation i axlarna.
    Det gick mycket orudis och smärtstillande dom dagarna.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.