Home › Forums › Skador och rehabilitering › Nattliga kramper
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 februari, 2008 at 07:36 #75065Anonym anvandareMember7 februari, 2008 at 07:36 #592622Anonym anvandareMember
Jag får någon till några gånger om året kramp i ena vaden. Detta yttrar sig genom att jag vaknar mitt i natten med overklig kramp vilket med för overklig smärta. Någon som vet varför man får sådan kramp? Det händer bara på nätter när jag sover och endast i vaderna. Jag har aldrig fått kramp i vaket tillstånd.
:what:
MVH
7 februari, 2008 at 16:43 #592623Anonym anvandareMemberHar du möjligvis haft problem med ryggen de gångerna du fått kramp?
Jag brukar få kramp i benen på nätterna de perioderna jag är som snedast i korsryggen. Så snart jag får ordning på kotorna så försvinner också den nattliga övningen ”hopp på ett ben på sovrumsmatta”.
En liten tanke bara.7 februari, 2008 at 17:42 #592624Anonym anvandareMemberJag får också sådana ibland, oftast efter att jag tränat vaderna hårt.
Fast jag vet ju i.o.f inte varför du får det..7 februari, 2008 at 18:11 #592625Anonym anvandareMemberEn del är nog bara mer krampkänsliga än andra.
Jag har haft kramper i olika muskler hela livet. Mest nattetid och mest i vaden.
Hård träning ökar risken för kramp.
Ibland får jag kramp i vaden direkt efter träning då jag tar av/sätter på skorna.Jag har även fått kramp i biceps, lår och fot(!). Ibland får jag kramp i ben/fot under sexakten (lagom roligt), men oftast är det som sagt i sömnen.
De perioder jag tränar i mindre omfattning har jag i stort sett inga krampproblem.
8 februari, 2008 at 08:09 #592626Anonym anvandareMemberDet är möjligt att man kan förbättra sin krampkänslighet med dina råd men jag tror nog ändå att det mer beror på en läggningssak. Jag har tränat seriöst och hårt i över 25 år, kondition och styrka och får som sagt kramp i diverse olika muskler speciellt under hårda träningsperioder.
Jag får nästan aldrig kramp under själva träningen. Har aldrig fått det under ett löppass, aldrig under simpass längre, och aldrig under styrketräning utan krampen kommer oftast direkt efter träning eller under natten.Jag ser inte detta som ett problem öht och bryr nig inte, jag ville bara lugna frågeställaren med att det nog kan anses ganska ”normalt” för vissa med nattliga kramper.
8 februari, 2008 at 08:24 #592627Anonym anvandareMemberEfter varje lyckat biceps pass krampar biceps då jag tvättar håret!! Skönt!!
8 februari, 2008 at 08:44 #592628Anonym anvandareMemberLåter som om du pratar om ”ofrivlliga muskelsammandragningar”, vilket är sjukt smärtsamt : D.
Får kanske det en gång per år. Fyfan vad ont det gör. Får det i regel i vaderna också.
8 februari, 2008 at 09:49 #592629Anonym anvandareMemberAlm wrote:Låter som om du pratar om ”ofrivlliga muskelsammandragningar”, vilket är sjukt smärtsamt : D.Får kanske det en gång per år. Fyfan vad ont det gör. Får det i regel i vaderna också.
Ja, det gör sjukt ont. Min flickvän får också det någon gång om året och jag har vänner som får samma symtom.
Robert påpekar ju det där med vätska och det är den slutsatsen jag själv dragit. Måste dricka mer :frust:
Tack för alla svar
25 februari, 2008 at 18:20 #592630Anonym anvandareMemberjag kan inte äta något med socker på kvällen! om jag äter godis får jag stå och hoppa hela natten!!
zma och inget socker funkar bäst för mej! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.