- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Nerv i kläm?
Hej alla! De senaste gångerna jag kört bänk har det börjat smärtat i vänster axel. Det liksom drar i hela armen men själva smärtan sitter just i axeln. Jag tappar även nästan all kraft och stabilitet och smärtan sitter i ca 1 h.
Jag spekulerar i om det kan vara så att det kommer någon nerv i kläm. Eftersom att det som jag tidigare nämnde ”drar” i hela armen.
Bör tillägga att jag inte har något som helst problem med detta tidigare! Och då har jag ändå tränat hela livet och på gymmet i 6år.
Någon som har varit med om detta själva eller vet vad det kan vara, så dela gärna med er!!
När jag fick en nerv i kläm i nacken så tappade jag först känseln i tummen, följt av 3 dygns konstant nervsmärta i hela vänstra armen.
Vilket sedan följdes av en viss % förlamning i armen som tog ungefär ett år att bli återställd ifrån.
Det är erfarenheten jag har, om en nerv kan ligga i kläm och skapa styrkeförluster under endast en timmes tid vet jag ej.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY