Nervpåverkan

Home Forums Skador och rehabilitering Nervpåverkan

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Hej
    Jag råkade ut för diskbrock i nacken för ett år sedan ungefär(det läkaren trodde de var)!

Gjorde därav z röntgen för ett halvår sedan.då man såg att jag hade en buktande disk i nacken,och läkaren mena på att den ligger o trycker på ett nervcentra.

Nu ska de göras en Magnet röntgen på fredag(hoppas på se mera noggrant på detta).

Har haft kraftbortfall på hela vänstra sidan på kroppen, triceps,biceps,bröst,lats

Nu på sista tiden har det börja komma riktigt mycket nervryckningar i latsdelen,kan de bero på att det börja bli bra eller lossna??

har blivit lite bättre i pressövningar,men har inger ordentlig presskraft.

någon som haft liknande?

Jag har haft samma problem som dig med buktande dist i nacken med kraftbortfal i vänstra sidan.
    Läkaren jag hade nämnde att det brukar ta ett år för skadade nerver att läka, och det stämde ganska bra i mitt fall.
    Själv tränade jag på så gott det gick, och är idag helt återställd, fast det tog tid :(

Fick du också en massa nervryckningar när de började bli bättre?

För mig va de så dåligt att jag knappt kunde stänga dörren på bilen(då när de inträffade för mig).samt knappt göra en armhävning t.e.x. typ 20kg i smith för bröstet

Nu har jag fått tillbaka en del kraft, men inte så att jag känner att jag kan pressa mig ordentligt.

mvh jonny

Det hela började med en kraftig nervsmärta i vänster arm, pågick konstant i ca 3 dygn, sen kom kraftlösheten.
    Körde jag biceps ex så fick jag plocka av mer än hälften av viktmagasinet när jag gick från höger till vänster arm.

Fast nervryckningar känner jag inte igen, mer än i början av skedet innan nervsmärtan kom, fast det kan antagligen uppstå även när nerverna läker.

Det e ju 10månader sedan detta hände exakt för mig!

I början blev jag tokstel i nacken i en vecka, sammtidigt med jävla smärta i arm o axel(kunde knappt röra mig i sängen typ+ett par fingrar som jag tappade känseln i mycket.
    Det e väl som du säger att de kan väl bli sådant när de läker med ryckningar.har börjat rycka väldigt mycket den sista månaden.
    Kan ju vara något positivt tecken!

Får hoppas på de bästa !

Då va röntgen gjord.Magnetröntgen!

De visar att jag har en buktande disk mellan kota 5-7,och som trycker på nervcentrat.

Och läkaren har vidare skickat en remiss till ortopedkliniken,fick jag info om,operation kanske?

Får se vad dom säger om detta!

Körde ett Rygg/biceps pass idag, fick ordentlig kramp i bicepsen på vänstra sidan när denne spändes,kan de vara på gång att få tillbaka känseln/pump som jag inte haft ordentligt på 1 år?

hoppas fan detta blir helt bra snart..

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.