Home › Forums › Skador och rehabilitering › Nervsmärta i vänster ben
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 september, 2009 at 23:25 #609847Anonym anvandareMember
Det har ju gått ca 3,5 veckor nu. Jag känner i stort sett ingenting i ryggen längre och benet är helt bra. Jag får dock inte göra något ännu. Jag får inte gymma, osv. Får inte ens böja mig frammåt. Jag vet helt enkelt inte hur det kommer att kännas när jag försöker göra lite mer fysiska grejer.
Kirurgen har sagt att när det gått sex veckor får jag göra vad jag vill. Jag längtar till motocrossbanan20 september, 2009 at 23:34 #609848Anonym anvandareMemberbmwjohan wrote:Det har ju gått ca 3,5 veckor nu. Jag känner i stort sett ingenting i ryggen längre och benet är helt bra. Jag får dock inte göra något ännu. Jag får inte gymma, osv. Får inte ens böja mig frammåt. Jag vet helt enkelt inte hur det kommer att kännas när jag försöker göra lite mer fysiska grejer.
Kirurgen har sagt att när det gått sex veckor får jag göra vad jag vill. Jag längtar till motocrossbananjag började gymma lite tidigt hemma med hand-ringar i taket och benlyft för att stärka mage och rygg. rörligheten är ju viktig. Gjorde en del dumma saker i trädgården också. Då fick jag ett muskelbråck i operationsärret. Bula som stramade. Enligt Dr var det en muskelhinna som givit efter. Går att fixa med stygn sa han men går nog över själv. Det gick över efter ett tags träning på hojen.
lycka till
uppdatera sidan. Andra med samma problem gillar sidan!26 september, 2009 at 00:15 #609849Anonym anvandareMemberbmwjohan wrote:Jag var hos läkare idag. Hon undersökte mig och sa att jag har absolut inte riktig ischias pga diskbråck. Smärtan skulle tydligen stråla lite annorlunda då samt att man ska ha domningar, känselbortfall eller stickningar på vissa ställen. Sånt har jag inte alls. Hon gav mig remiss till någon sjukgymnast som skulle va väldigt bra. Dom har dock stängt tills 2 aug så jag får vänta lite.
Jag bokade in mig hos en annan sjukgymnast undertiden som jag ska köra två pass akupunktur hos denna vecka. Har man så ont som jag har så provar jag fan vad som helst. Återkommer med rapport.Lånar din tråd och hoppas på ett svar
Jag upplever stickningar samt känselbortfall i båda mina ben, överdrivet mer på det högra dock, + att det högra knä:t är jätteömt och känns knappt när jag tar på det.
Allt detta började vid ungefär 5 månader sen på gymmet när jag utövade marklyft, då liksom brände det till i mitt högra lår på vägen upp.
Jag upplever dock inte den enorma smärta som du beskriver, men jag känner av det i benet t.ex när jag utövar bänkpress o tar i med fötterna i golvet. Jag har inte heller någon smärta alls i ryggen kan jag tillägga.
Även när jag tog hjälp upp av benen när jag var klar med hantelpressen kändes det som att en tråd gick av i benet, detta var för cirka 10-14 dagar sen.
Sen en annan irriterande grej är att när jag kör sittande hantelpress, precis innan fullt utsträckt läge så knäpper det till i båda axlarna .
Skulle gärna uppskatta ett svar av någon kunning med råd osv.
26 september, 2009 at 11:29 #609850Anonym anvandareMembernu har jag haft återbesök hos läkare och nu får jag böja mig frammåt och så. jag får dock inte gymma, köra motocross eller lyfta tungt ännu. Det känns jävligt bra nu. det känns som att jag skulle kunna gymma och köra cross redan idag, men jag ska försöka vänta tre veckor till som sjukgymnasten vill och köra hennes övningar för att få så bra läkning som möjligt.
Tommyk.
Dina sympton är ju rätt annorlunda från mina.
Kan du sitta ner lägre stunder utan att få ont i benen? När jag satt ner värkte det bara mer och mer tills det tillslut gjorde skitont. Man känner tydligt att det inte är i muskeln utan det känns som att det är en stor nerv som bara strålar i smärta. värst på utsidan av lårbiceps och lite smärta upp i baken och ner i vaden.
jag kunde inte heller stretcha baksida lår eller baken utan att det gjorde brutalont i nerven på baksida lår.men…
när jag träffade läkare innan operationen och dom skulle bedöma om jag hade diskbråck eller inte så var det första alla frågade om jag hade stickningar, dominingar eller känselbortfall i något av benen. även om jag var svagare i något av benen. detta stämmer ju väldigt bra in på dig.jag träffade flera stycken läkare och sjukgymnaster innan jag fick min magnetröntgen och det var flera läkare som var 100% säkra på att jag inte hade något diskbråck. sen när jag röntgade så visade det sig att jag hade ett mycket stort diskbråck. försök få en remiss för magnetröntgen för jag anser att det inte går att lita på läkarnas uttalanden när det gäller diskbråck. jag litar bara på röntgenmaskinen.
26 september, 2009 at 15:56 #609851Anonym anvandareMemberIbland när jag suttit tex vid datorn längre stunder kan det börja värka om jag ställer mig upp, och det är oxå vid utsidan av låret det gör ont på mig. Vissa stunder vågar jag inte ens böja mig ner för jag känner på mig att något kommer hända i benet om jag gör det.
För cirkus 1-2 vecka sedan så kunde jag inte ens lägga mig ner i sängen, var tvungen att tippa mig ner, helt rak i kroppen, pga av värk, o ställa sig upp var inget jag kunde tänka mig göra efter det, värkte som satan.
Nu har jag vilat ca 1 vecka från gymmet pga av känslan i benet, jag får värkar i benet i vilka pass jag än kör, verkar vara som så att om benet används hur lite som helst så börjar småvärkar smyga sig fram.
Känslan i benet känns fortfarande ibland när jag ställer mig upp, och det känns helskumt ifall jag tar på mitt högra lår till skillnad från mitt vänstra .27 september, 2009 at 00:19 #609852Anonym anvandareMemberJag kan för lite om sånt här för att kunna komma på vad det är för krämpa du har. Det låter ju rätt rejält illa. Om jag var dig skulle jag gå till läkare så att dom får undersöka lite.
Imorgon bitti drar jag till rhodos en vecka för att sola och bada
När jag är tillbaka i sverige räknar jag med att va 100% återställd och solbränd27 september, 2009 at 20:47 #609853Anonym anvandareMemberkul att det löste sig! Vet exakt hur du haft det, har samma problem men inte riktigt lika allvarligt..dock ganska kraftiga nervsmärtor i benet/baken som du beskrivit. Har diagnosiserats med diskprolaps/protusion på två diskar samt sammanväxt av två diskar… och den smärta som beskrivits i tråden är klockrent beskriven! Har problem ibland men inte så ofta och därför valde läkaren att inte operera just pga av risken att det inte hjälper…. Hoppas jag slipper!
Bra tråd dock för jag tror många med mig tycker det är intressant!Än en gång, hoppas verkligen du slipper problemen framöver!
4 oktober, 2009 at 22:10 #609854Anonym anvandareMemberNu är jag tillbaka i sverige igen efter en vecka på stranden. Nu rör jag mig hur som helst och jag känner mig helt frisk. Ska träffa sjukgymnasten imorgon och hoppas då på att jag får klartecken för att styrketräna samt köra motocross. Det jag är mest nervös för är hur det kommer gå att köra motocross. Motocross är så sjukt viktigt för mig så om jag får ont i benet igen när jag kör cross så blir det inte kul.
4 oktober, 2009 at 22:57 #609855Anonym anvandareMemberjag är diskbråcksopererad 09feb. Det kommer att gå skitbra med din rygg nu. jag har inga symptom alls. skadade dock ryggen nyligen igen i krasch med träd. trodde man var kass igen. men visade sig vara ligamentskada bara. frisk igen på 4veckor. kör både enduro och en del cross. Lycka till!
7 oktober, 2009 at 22:31 #609856Anonym anvandareMemberHej allihopa! Bra tråd. Jag opererade mitt diskbråck L5-S1 i Feb på ryggkliniken i Strängnäs och blev helt bra efter några veckor. Jobbar som PT och var endast sjukskriven två veckor efter operationen. Jag tycker man ska överväga operation om man har kraftig bensmärta och det inte blir bättre inom 2-3 månader.
11 oktober, 2009 at 23:46 #609857Anonym anvandareMemberNu har jag varit på crossbanan!! och det gick bra. Fick inte ont i ryggen efteråt och inte heller i benet. Benet var ju det viktigaste. Så jävla nice :emo-thumb
Ps. dock lyckades jag flyga över styret i landningen i stort hopp och fick hjärnskakning och blåmärken i halva ansiktet, men inget gick ju sönder i alla fall
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.