- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Nervsystemet skadat? Darrar/skakar
Tjabba , har undrat på detta jävlig länge försökt hitta
korrekt info men de har ja inte lyckats me
så nu kommer ja hit o ställer min fråga
Är mitt nervsystem skadat? För jag
har alltid tränat tungt , nästan vajre övning till fail.
Förutom typ sista veckan då börja tänka på de
hära med nerverna o de. Det märks när jag kör
t.ex hantelpress på bröst passet på dom sista repsen
är de kanske inte för att musklerna är trötta?
Om jag förstår dig rätt så skakar dina muskler? I såfall är det ingen fara, de är bara uttröttade eller ovana vid rörelsen/övningen. I den dynamiska form av yoga (Ashtanga) jag håller på med sträcker och belastar vi musklerna hela tiden och då är det mer vanligt än ovanligt att musklerna skakar. Och vår instruktör har förklarat det med att musklerna är trötta och aningen överbelastade av att samtidigt kontraheras och sträckas.
Så du har nog inget fel med ditt nervsystem, du kan nog vara lugn och fortsätta träna på som vanligt.
Tack för ditt svar , som du ser så var de ganska längesen ja frågade detta så åter igen TACK . Jag har börjat grubbla på detta igen då jag tror/inbillar mig att jag börjat darra (både efter träning , men även när jag inte tränar) mer i fingrarna än innan jag började träna.. så någon som vet hur träning påverkar darrandet?
Är det bara i samband med träning eller efter träning du darrar så är det nog bara musklerna som är utarbetade, men om du tycker att du darrar och skakar så att det inverkar på dina dagliga rutiner utöver träningen så tycker jag faktiskt att du ska söka läkare för detta. Det är alltid bäst att kolla upp om man går omkring och oroar sig för det.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY