Obalans i Axlarna.

Home Forums Skador och rehabilitering Obalans i Axlarna.

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hejsan, jag är en kille på 18 år, 2 meter lång och med en vikt på 105 kg ifall det hjälper till att bidra med svar på mitt problem ;)

Jag har tränat i 1 år, på ett riktigt bra gym med allt man kan tänka sig i träningsväg, maskinerna är extremt bra och nya.

Nu till mitt problem, jag har haft en konstig känsla i baksidan axel eller högt upp på vänstra ryggen vid skuldran, jag har vart hos en sjukgymnast och dom visade mig stretchövningar som kändes bra när jag körde dom. Muskeln går från skuldran och högt upp i baksida nacke, så den var knepig att stretcha.

Jag har nu insett att min vänstra axel är sne i jämförelse med min högra, den är väl egentligen lite högre upp tror jag, detta är inte märkbart om man inte tittar riktigt noga, eller direkt efter ett axelpass så blir ju muskeln mer tight än innan.

Jag pratade med en arbetande på gymmet, som har tränat i 10 år och är väldigt kunnig inom muskelriket så att säga, och han såg direkt att min axel inte är vad den borde vara, Han föreslog 1 veckas vila samt stretching under den veckan för att ge muskeln en chans att vila sig, sen efter det skulle jag köra bodybalance och även kolla över min säng och hur jag sover medmera.

Vad jag troligtvis gjort är att ha kört med för tunga vikter och på så sätt har inte vänstra axel hängt med, så de har blivit att jag kompenserat med att rycka upp axeln eller snea ryggen för att få upp lyftet.

Är detta nånting som går att lösa?, för jag vill inte gå runt och vara ojämn, känns jävligt irriterande.

Jag ska uppsöka sjukgymnast igen efter denna veckans vila och se ifall dom kan göra något vettigt, men dom brukar ju skita i vad som verkligen är problemet och bara ge stretchövningar å antiinflammatoriska tabletter.

Riktigt tacksam för svar.

Och ja vet att jag har vart ung och dum å tränat fel så de är ingenting jag behöver höra :)

Verkade inte poppa många svar här inte ;), kanske ett krångligt problem! Hur som helst ser axlarna lite bättre ut idag efter 2 dars vila än vad dom gjorde direkt efter passet, nu antar jag att de bara är å besöka sjukgymnast och köra rehab, samt separata övningar, t,e,x hantelpress istället för bänk etc etc.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.