Home › Forums › Skador och rehabilitering › Om jag går på pencillin…?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 februari, 2008 at 16:28 #75205Anonym anvandareMember18 februari, 2008 at 16:28 #593345Anonym anvandareMember
…får jag träna då?
Kan de ha negativa effekter på min träning eller är det good to go.
Är frisk men måste fortsätta med hela proceduren.18 februari, 2008 at 16:36 #593346Anonym anvandareMemberGo Go Go!
Zone
18 februari, 2008 at 16:48 #593347Anonym anvandareMemberDet beror på infektionen du får penicillin för; är det något som påverkar hela kroppen bör man inte träna, är det något som påverkar ett begränsat, lokalt område brukar det gå bra att träna. Penicillin kan maskera symptomen från en infektion så man känner sig bra, trots att infektionen fortfarande pågår.
18 februari, 2008 at 16:51 #593348Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Det beror på infektionen du får penicillin för; är det något som påverkar hela kroppen bör man inte träna, är det något som påverkar ett begränsat, lokalt område brukar det gå bra att träna. Penicillin kan maskera symptomen från en infektion så man känner sig bra, trots att infektionen fortfarande pågår.Han sa att han var frisk… GO GO GO!
ZONE
18 februari, 2008 at 16:54 #593349Anonym anvandareMember”Penicillin kan maskera symptomen från en infektion så man känner sig bra, trots att infektionen fortfarande pågår.”
18 februari, 2008 at 20:18 #593350Anonym anvandareMember*skratt* Roliga svar.. Och jag håller med båda två
På undersköterske utbildningen och när jag snackade med min läkare och va i samma sits så lärde jag mej att mår man fysisk bra så är det bara att kära, penicillinet i sej är inte dålig för träningen/kroppen (vissa säjer att man kan dö, få hjärtstopp osv om man tränar under kur) men det är alltså själva infektionen man ska gå efter så ÄR du helt frisk (eller LITE snuvvig är oxå ok) så är det bara å träna.. Feber och halsont ska man dock INTE träna med då detta är kopplat till hjärtat på nått sätt som jag inte orkar dra….
Dessutom lär du ju känna ganska snabbt om sjukan är maskerad pga kuren när du tränar och isf så äre bara å packa ihop å gå hem å ta det lugnt några dagar till…:fever::lazy::emo-thumb
19 februari, 2008 at 10:12 #593351Anonym anvandareMemberSjukdomen jag hade var en mycket ovanlig typ av halsfluss.
Halsmandlarna hade svullnat upp enormt och hade problem att äta m.m.
Nu känner jag inte av något av de där. Frisk som sagt.
Men då kör jag på då.19 februari, 2008 at 12:35 #593352Anonym anvandareMemberJa då va det halsen å sånt ska man va lite vaksam över men känn efter och LITA på din kropp så ordnar det sej nog.. Lycka till
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.