Ömmande axel…

Home Forums Skador och rehabilitering Ömmande axel…

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Tjena!

I onsdags förra veckan när jag körde mitt vanliga bröst pass så var det dags för snebänk med hantlar… Gick bra och fick riktigt bra kontakt i brösten men när jag sedan ökade några kilo så bara vek sig vänster axel av någon anledning och gav mig en riktig smärta och nu ömmar det som satan?

Kan inte köra bröst, axlar, biceps, knappt triceps…

Känns som att smärtan kommer inifrån axeln och inte att den ligger utanpå, kan knappt lyfta ett mjölk paket mjölk rakt ut från midjan 90grader : .

Ingen här i forumet som råkat ut för detta eller kanske vet vad det kan vara? Orkar ju knappast gå till vårdcentralen o få en remiss som man får vänta på i 4månader och sedan får ett svar som typ ”Nää, vi hittar inget ovanligt!” vill ju träna NU! :( .

/Mvh Mattsson

Vårdcentralen e rätt snabba ibland! fick själv tid hos en läkare där,och dagen jag va där skrev han en remiss,dagen efter fick jag röntgat ,vanlig z röntgen då.
    men hitta ju mitt fel,så gå till vårdcentralen och kolla med dom iallafall.

Jag kan nästan garantera att det är samma problem som jag fick i höstas (och fortfarande har sviter av). Det låter skrämmande likt iallafall. Det som hände mig var att axelleden lade sig lite fel vilket stressade supraspinatus oerhört mycket. Det är den smärtan du känner.

Gå till en vårdcentral och en duktig sjukgymnast/naprapat som ser till att få rätt på det. Inte bara en drönare som säger åt dig att träna mindre eller att vänta ut det.

Okejokej… F#N va surt alltså!!! Men jag får väl gå till läkarn och se vad dom säger :) , Tack för svaren grabbar!

[http://www.omi-s.se/register.htm http://www.omi-s.se/register.htm%5D

Kolla om du hittar någon i din stad. Gärna med advanced vidareutbildning.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.