- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Ömmar i nyckelbenet
gymmat i snart en månad nu och jag får ofta en liten ömmande känsla i höger nyckelben, fick en fraktur på nyckelbenet för 3 månader. Undrar om smärtan är farlig eller om det är vanligt att det blir så efter en fraktur men att det är nåt man får leva med? Det känns efter passet och har inga problem när jag tränar.. någon som har/har haft samma problem?
har du haft en fraktur på nyckelbenet skulle jag ha vilat ett tag till om du har känningar. När jag bröt benet fick jag uppmaningen om att ta det väldigt lugnt med det tills det att musklerna börjat komma tillbaka. Dock så är det ju en viss skillnag på smalbenet och nyckelbenet.
Men jag skulle ha vilat, du kan ju träna sånt som inte involverar muskler kring nyckelbenet/inte påfrestar det området. (millitärpressar, bänk tex)
Jag har också börjat få en ömmande känsla i nyckelbenet. Jag får det bara ibland, det gör inte ont utan är mest irriterande. Kan det vara en överbelastning bara eller skulle det kunna vara ngt allvarligare på gång? (har inte haft några problem innan)
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY