Home › Forums › Skador och rehabilitering › Ont i armbågar och ett knä!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 oktober, 2007 at 11:03 #79808Anonym anvandareMember1 oktober, 2007 at 11:03 #711529Anonym anvandareMember
Tjena Grabbar o Tjejer!
Jag e en snubbe som har tränat nu i 9år. Är idag 30 år. Mina första 7år gick hur smärtfritt som helst. Tränade tungt och mycket. Tänkte mig inte mycket för bara körde. Blev stark som sjutton. (bänkade som bäst 202.5kg när jag vägde 103kg utan tröja). Men som sagt körde tungt o slet ut mig verkar det som. Jag började från 80kg och var som mest uppe i 120kg i kroppsvikt. Ingen anabola utan helt rent.
Nu till mina problem
Jag har först o främst fått väldiga problem med ac leden i bägge axlar. Skall operera en aaxeln snart då skall dom karva en del av nyckelbenet!
Mina andra problem är att dom senaste 3 månaderna har jag fått ont i mitt vänstra knä. Har ont när jag böjer mig. Sedan har jag fått problem med bägge armbågar! Har en konstig smärta som nästan strålar upp i underarmarna då o då. När jag dträcker ut armen och spänner så gör det rejält ont i armbågen. Nästan samma smärta som i knät. Denna smärta i armbågarna kom för tre veckor sen. Bytte gym och körde en ny triceps maskin. Den kändes inte riktigt rätt men körde den ändå. Sedan körde jag pushdowns liggandes. Ända sedan dess har jag haft riktigt ont i bägge armbågar.
Jag har nu köpt Glucosamin och MSM för att se om detta kan hjälpa mig. Har käkat det i 9 dar nu men inget har hänt .
Fan asså jag e livrädd för att man skall behöva lägga ner träningen totalt. Detta är ju en mycket stor del av mitt liv. Som jag har ägnat 9 år till. Nån som kan kanske hjälpa mig på traven med tips hade vart grymt!
Ha en bra dag allesammans!
1 oktober, 2007 at 15:01 #711530Anonym anvandareMemberNär det gäller armbågarna så gör inte som jag: vänta i åtta år med att söka för det. Har nyligen fått veta att det troligtvis är tennisarmbåge och har börjat äta diklofenak mot detta.
Vet fortfarande inte om det hjälper för jag har bara käkat i knappt en vecka. Upp till ett par månader trodde läkaren att det kunde ta innan det läker ut.
Själv har jag i alla år fått undvika en del övningar som är betydlig värre för armbågen men smärtfri har jag inte lyckats bli trots det.
Sök nu och lycka till! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.