Ont i armbågen, tips??

Home Forums Skador och rehabilitering Ont i armbågen, tips??

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Har börjat få ont i högra armbågen, hade det förut för många år sen men har nu kommit tillbaks lite.
    Smärtan kommer bara vid pressövningar typ hantel bakom huvudet och liggande EZ-stång press, pushdowns med rep och stång funkar kanon.

Det gör ont när jag trycker mitt på armbågen eller gnuggar där eller om jag spänner armbågsleden typ, väldigt svårt att förklara, jag är inte ett dugg insatt i skador.

Jag tänkte köpa Gurkmeja, Glukosamin och Voltaren Gel för att se om det blir bättre och kan hjälpa, några tips på dosering av Gurkmeja?

Det är främst denna övning jag tror är boven till skadan: [http://munfitnessblog.com/wp-content/uploads/2008/03/lying-triceps-press-ez-curl-bar.jpg]

Tycker att varenda gång jag kommit upp i rejäla vikter på den övningen så har jag börjat få ont i Armbågen.

Någon som är duktig på armbågsskador och kan tillägga nåt tips? Smörjer med linement nu och imon ska jag inhandla Gurkmeja , Voltaren Gel och Glukosamin. Får se om det kan hjälpa till lite!

Blir att köra lätta vikter nån månad nu på Tricepspassen. Jag har bulkat ungefär 1 månad nu och vikterna har ökat väldigt fort så jag antar att senor och leder inte har hängt med muskelutvecklingen.. :(

Jag personligen måste alltid stretcha ryggen innan jag kör mina triceps pass, annars så får jag ont i armbågen. Så prova att stretcha både bröst och rygg samt triceps själv. En annan grej kan också vara att dina underarmar är stela som kan orsaka smärtan.

Voltaren och sånt fixar ju kanske symptomen, men inte orsaken till din smärta.

patrikiden wrote:
    Jag personligen måste alltid stretcha ryggen innan jag kör mina triceps pass, annars så får jag ont i armbågen. Så prova att stretcha både bröst och rygg samt triceps själv. En annan grej kan också vara att dina underarmar är stela som kan orsaka smärtan.

Voltaren och sånt fixar ju kanske symptomen, men inte orsaken till din smärta.

Intressant! Ska prova stretcha ryggen innan passet, och ja mina armbågar är stela som fan, har suttit vid en dator hela livet så handlederna är otroligt stela.

Köpte Voltaren Gel och så har jag beställt Animal Flex, den verkar skitbra och innehåller allt såntdär som är bra för lederna och inflammation.

Vet även att jag kört Tricepspress med stång helt fel, jag har kört ner mot pannan vilket kan göra så man får ont i Armbågarna. :)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.