Home › Forums › Skador och rehabilitering › Ont i armbågen vid pushdowns
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 oktober, 2008 at 15:11 #67912Anonym anvandareMember5 oktober, 2008 at 15:11 #489770Anonym anvandareMember
Hej! jag har bara styrketränat några månader men nu dom sista veckorna har jag börjat få ont i höger armbåge när jag kör övningar för triceps. Dips kan jag göra utan att känna något men smärtan kommer vid Frenchpress och Pushdowns. det liksom klickar till i armbågen och gör ont när jag kör övningen. vad ska jag göra? jag gillnar övningarna så jag vill helst inte byta utan ska jag köra lättare någon månad eller?
tacksam för svar.:what:
5 oktober, 2008 at 19:13 #489771Anonym anvandareMemberVar i armbågen smärtar det exakt? Baksidan, utsidan eller insidan? Om det känns som hakningar och att det knastrar i leden kan ledbrosket vara skadat.
Triceps puschdowns är en övning som stressar tricepsfästet ganska mycket då rörelsebanan för triceps brachii blir för kort. Står du mer framåtlutad sträcker kontraherar muskeln mer. En sak som Arne Persson påpekar är att ha handleden dorsalflekterad dvs böjer upp handryggen vilket minskar stressen på armbågsleden ytterligare.
Mer om ämnet: [http://forum.body.se/showthread.php?t=5146]
5 oktober, 2008 at 21:00 #489772Anonym anvandareMemberAllan wrote:Var i armbågen smärtar det exakt? Baksidan, utsidan eller insidan? Om det känns som hakningar och att det knastrar i leden kan ledbrosket vara skadat.Triceps puschdowns är en övning som stressar tricepsfästet ganska mycket då rörelsebanan för triceps brachii blir för kort. Står du mer framåtlutad sträcker kontraherar muskeln mer. En sak som Arne Persson påpekar är att ha handleden dorsalflekterad dvs böjer upp handryggen vilket minskar stressen på armbågsleden ytterligare.
Mer om ämnet: [http://forum.body.se/showthread.php?t=5146]
det smärtar i själva armbågsknölen, på utsidan då klart:|. nae de knastrar inte utan det känns som den ”hoppar” mellan två lägen när jag kontraherar muskeln.
6 oktober, 2008 at 01:35 #489773Anonym anvandareMemberTycker du ska uppsöka läkare. Helst en idrottsläkare. Onödigt att vänta med sånt där, kan vara ledbrosket som svullnat.
7 oktober, 2008 at 18:25 #489774Anonym anvandareMemberHenko_0 wrote:det smärtar i själva armbågsknölen, på utsidan då klart:|. nae de knastrar inte utan det känns som den ”hoppar” mellan två lägen när jag kontraherar muskeln.hade samma grej i mina armbågar för ett tag sedan. tror det är någon överbelastning för det gick över efter vila o lättare vikter!
men du gör helt rätt i att kolla upp vad det kan vara.. hör av dej och berätta sedan!! :nerd:
7 oktober, 2008 at 18:33 #489775Anonym anvandareMemberDet här har jag upplevt en miljard gånger… Kör inte triceps längre, de får helt enkelt klara sig med stimulansen de får av axel- och bröstträning.
16 oktober, 2008 at 17:28 #489776Anonym anvandareMemberVar nog detta som hände mig i Tisdags, körde triceps och smällde till i vänstra armbågen och armbågen börja svullna. Dock har det lagt sig och jag vilar i två veckor börjar sedan med lätta vikter just som Pixi säger.
Mvh
22 oktober, 2008 at 15:22 #489777Anonym anvandareMemberKör stretching på underarmar och triceps.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.