Ont i axel vid bänkpress

Home Forums Skador och rehabilitering Ont i axel vid bänkpress

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Börja träna axelns rotatorer. Rotatorcuffen alltså…

Lasse Kongo wrote:
    Börja träna axelns rotatorer. Rotatorcuffen alltså…

Inte i alle tilfallen fungar dette:( har själv gjort denne övning, men nu är bänkpress inte en narturlig röelse. Kanske kör övningen med hantlar eller gör sne bänkpress – det fungar för mig:up:

Sklettum wrote:
    Jag får ont i ena axeln vid bänkpress som är mer än min kroppsvikt, alltså när jag ska köra tunga repetioner, typ treor och liknande. Det gör ont och känns väldigt ostabilt. Vill gärna bänka tungt. Finns det något man kan göra för att komma till rätta med detta?

Kör du i smithmaskin eller i vanlig bäkpress?Jag gillar inte att köra bröst i smithmaskin eftersom det känns inte som en naturlig rörelse samma gäller knäböj.

Min favoritövning för cuffen är: Lätta hantlar i händerna, stå som posen ” dubbel biceps ” fast med fingrarna framåt. Låt vikterna falla sakta framåt tills de är i höjd med brösten ungefär åsså upp igen. Armbågarna ska vara stilla.

Tro inte på alla tips som du får på ett internetforum. De stjälper oftast mer än de hjälper, iaf i den här tråden! Gå till någon duktig Naprapat/kiropraktor/sjukgymnast som är lite hemma i gymmet också så kan han/hon hjälpa dig.

David_E wrote:
    Tro inte på alla tips som du får på ett internetforum. De stjälper oftast mer än de hjälper, iaf i den här tråden! Gå till någon duktig Naprapat/kiropraktor/sjukgymnast som är lite hemma i gymmet också så kan han/hon hjälpa dig.

Ibland behöver man inte gå till kiroprakt eller någon duktig som du säger,om man tränar på rätt sätt.Varfår tycker du att den här tråden suger,vad är det som ger dig rätt att döma den här tråden?Jag tycker att det var helt ok svar från alla som ville hjälpa han.Har du inte några råd svara inte i tråden då.

Sklettum wrote:
    Jag får ont i ena axeln vid bänkpress som är mer än min kroppsvikt, alltså när jag ska köra tunga repetioner, typ treor och liknande. Det gör ont och känns väldigt ostabilt. Vill gärna bänka tungt. Finns det något man kan göra för att komma till rätta med detta?

Hur brett grepp använder du??
    Ju bredare desto mer belastar det axlarna?

Som Undertaker skrev.

Testa att flytta in greppet lite. Har själv detta problem ibland. Flytta in greppet ett litet steg det behöver inte vara mycket.

:up:

Celox wrote:
    Ibland behöver man inte gå till kiroprakt eller någon duktig som du säger,om man tränar på rätt sätt.Varfår tycker du att den här tråden suger,vad är det som ger dig rätt att döma den här tråden?Jag tycker att det var helt ok svar från alla som ville hjälpa han.Har du inte några råd svara inte i tråden då.

jamendåså om du tycker att det var ok svar, då måste ju det vara bra råd som han fick…
    Det var ju just det jag gjorde, jag gav honom ett råd att uppsöka någon som kunde hjälpa honom på ett bra sätt!

Skulle kunna vara sc-leden som strular lite. Som sagt, flytta in greppet lite och se hur det känns. Du kanske får gå ner i vikter nån vecka eller två. Ger det inte med sig, DÅ kan det vara dags att kontakta en sjukgymnast =)

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.