ont i axeln

Home Forums Skador och rehabilitering ont i axeln

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

tjena, för ett tag sen började jag med ett nytt schema
    dag 1 – Bröst,triceps och axlar
    dag 2 – ben
    dag 3 – rygg och biceps
    dag 4 – vila
    och sen om igen.
    när jag började med detta schema började jag också med bänkpress och dips.
    efter cirka 1-2 veckor så fick jag ont i framsidan av axlarna. jag slutade direkt med bänk och dips och min vänstra axel blev bra.
    men den högra gör fortfarande ont ibland. vissa dagar, t.ex. som idag, så vaknade jag och hade ont i axlen, hade inte det på dagen eller kvällen igår. Smärtan sitter ungefär högst upp på mittdelen av axeln, lite mot bröstet, och känns ungefär som träningsvärk. Känner av smärtan när jag lyfter armen över axelhöjd.

Funderar på om de kan vara hur jag sover, att någon nerv eller muskel kommer i kläm för jag ligger nästan alltid på höger sida och sover, och har huvudet på min arm. Fast en liten kudde mellan.
    tror ni att de kan vara orsaken?
    eller kan det kanske vara en inflamation eller något som är på g?
    bör jag testa med något anti-inflamatoriskt eller liknande eller vad?
    mvh viktor

jag har precis samma problem….hatar det

Tja, jag har också problem med mina axlar..jag brukade sova som du men har slutat med det och det känns faktiskt bättre. Jag brukar stryka på reparil ibland eller icepower. Lycka till och hoppas du blir bra!

men kan det inte vara så att det för mycket belastning då axlarna då axlarna nästintill jämt används i de flesta bröstövningar? och i vissa triceps övningar?

jaag själv kan inte köra axlar och bröst samma dag då axlar blir för överansträngda,helst om man kör tungt,testa byta bort axlar och kör biceps där istället och kör axlar där du kör biceps.

Axel skador är inget du vill få.

Ta bort alla pressar över axelnivå. Speciellt om du kör axelpress/militärpress/arnoldpress eller dylika övningar. Sen kommer besvären helt magisk att försvinna.

Larsa wrote:
    Ta bort alla pressar över axelnivå. Speciellt om du kör axelpress/militärpress/arnoldpress eller dylika övningar. Sen kommer besvären helt magisk att försvinna.

Glömde skriva att jag slutade med axelträningen också när jag fick ont. har testat att sova med båda armarna neråt nu, och axeln är perfekt, har inte haft ont en enda gång på hela veckan nu. Och har även testat lite axelträning.

Jag hade också ont i framsida axel förut, för tunga vikter helt enkelt med dålig teknik.
    När jag sänkte vikten, slutade med utlåsningar, ner i bottenläge och i stället kör TUT har det problemet försvunnit :) Tog varken bort några övningar, utan lättare vikter och mer reps!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.