Ont i bakhuvudet när jag körde tungt

Home Forums Skador och rehabilitering Ont i bakhuvudet när jag körde tungt

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Hej, idag på gymmet hade jag ett hårt och långt pass där jag brukar köra bröst,rygg,axlar i samma pass, detta pass brukar ta minst 120min om inte lite mer..

Iaf efter ca 20-25 min jag har gått ut hårt på bänken där jag ökat rejält senaste tiden och ska köra hantelpress och tar några vikter tyngre än jag brukar, jag kör 6 reps och orkar inge mer, jag ställer mig upp och ska lägga undan hantlarna då känner jag en otrolig smärta på en liten punkt i bakhuvudet (vilket gör att jag genast sätter mig ner för att vila men det går inte över), kändes ungefär som ett blodkärl eller något brast i bakhuvudet?
    Det är den bästa förklaring jag kan ge, jag kände av detta under hela passet, funderade starkt på att avbryta passet, men gjorde aldrig det eftersom jag har avbrutit 2 pass på senare tid vilket inte är kul..

Vad kan det ha varit som har hänt? Kan jag fortsätta träna som vanligt imorgon?

Det gjorde ont i andra övningar efteråt också, mest i dom övningar där jag pressade och inte dragövningar.

Bakgrundsinfo om mig: Jag går inte på några anabola eller andra droger.
    Jag genomgår just nu en grisbulk sedan 3 månader tillbaka där jag gått upp 7kg..

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.