- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Ont i bakhuvudet när jag körde tungt
Hej, idag på gymmet hade jag ett hårt och långt pass där jag brukar köra bröst,rygg,axlar i samma pass, detta pass brukar ta minst 120min om inte lite mer..
Iaf efter ca 20-25 min jag har gått ut hårt på bänken där jag ökat rejält senaste tiden och ska köra hantelpress och tar några vikter tyngre än jag brukar, jag kör 6 reps och orkar inge mer, jag ställer mig upp och ska lägga undan hantlarna då känner jag en otrolig smärta på en liten punkt i bakhuvudet (vilket gör att jag genast sätter mig ner för att vila men det går inte över), kändes ungefär som ett blodkärl eller något brast i bakhuvudet?
Det är den bästa förklaring jag kan ge, jag kände av detta under hela passet, funderade starkt på att avbryta passet, men gjorde aldrig det eftersom jag har avbrutit 2 pass på senare tid vilket inte är kul..
Vad kan det ha varit som har hänt? Kan jag fortsätta träna som vanligt imorgon?
Det gjorde ont i andra övningar efteråt också, mest i dom övningar där jag pressade och inte dragövningar.
Bakgrundsinfo om mig: Jag går inte på några anabola eller andra droger.
Jag genomgår just nu en grisbulk sedan 3 månader tillbaka där jag gått upp 7kg..
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY