Ont i benen, hjälp?

Home Forums Skador och rehabilitering Ont i benen, hjälp?

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Hej! nu är det så att jag har haft ont i benen så fort jag löptränar och löper mer än 10/20min och detta problem har jag haft i ca 1,5år:frust:
    Jag stretchar ca 1timme minst varannan dag men och det hjälper lite men det är fortfarande inte helt bra är det någon som vet något eller har några förslag på nått annat som kan göras för att det ska bli bättre?

Ingen som vet något eller haft liknande problem? får ont i mina vader så fort jag löptränar.

Vart i benen gör det ont?
    Knäna? Vader? Lår? Framsida/baksida?

Såg att första posten kom i mars, ops, men angående dina vader, hur ofta tränar du?

Neiman wrote:
    Såg att första posten kom i mars, ops, men angående dina vader, hur ofta tränar du?

vaderna? inte ofta just nu iom att jag får ont i dem såfort jag tränar:(

Robert Svensson wrote:
    Kan det inte vara fötterna som krånglar också? Jag får ont i mina benhinnor med jämna mellanrum. Och det är mina fötter som krånglar.

Hur menar du med krånglar?

Mitt tips är att träna vaderna indirekt, på sätt som inte gör ont. Testa att simma eller cykla t ex.

henkebenke wrote:
    Mitt tips är att träna vaderna indirekt, på sätt som inte gör ont. Testa att simma eller cykla t ex.

Necroposting förlåt:( men om jag nu tränar vaderna indirekt vad händer när jag börjar löpträna osv igen då? vill ju kunna träna inför lumpen och inte komma till mönstring helt otränad och få kramp i benen så fort jag springer:(

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.