Home › Forums › Skador och rehabilitering › Ont i bröstryggen!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 april, 2009 at 23:13 #52993Anonym anvandareMember9 april, 2009 at 23:13 #131098Anonym anvandareMember
Jag har haft ont i bröstryggen från och till i snart 3 år. Vissa perioder är det helt ok men det senaste månaderna har det varit en plåga! Ibland gör det ont på vissa punkter runt skulderbladen och i bland är det lite överallt. Förr styrketränade jag ganska mycket men det senaste året har det blivit mest konditionsträning då jag tycker det blir värre av styrketräning.
Har sökt hjälp ett flertal gånger men alla säger olika. Nu går jag hos en kiropraktor som säger att det dålig rörlighet i lederna. Har varit hos honom 4 gånger nu men jag märker i princip ingen skillnad. Det är som hela ryggen stelnar till så fort jag inte rör på mig, men när jag tränar känner jag inget förutom att jag kan bli lite stel i axlarna. Däremot kommer värken smygande nån timme efteråt.Kiropraktorn rekommenderar simning och cykling men säger att det är dåligt med styrketräning. Tidigare gick jag hos en sjukgymnast som sa precis tvärtom, styrketräning var bara bra. En annan sa att det var för att jag rörde mig för lite och hade dålig blodcirkulation, något som verkligen inte stämmer då jag har ett väldigt rörligt jobb som lagerarbetare + tränar 3 gg veckan.
Känner mig väldigt förvirrad då alla säger olika samt att ingetting verkar hjälpa. Är 27 år nu och har haft ont sen jag var 24.Någon som har haft eller har liknande problem som kan ge nått bra tips? Är trött på att alltid vakna varje stel och öm varje morgon. Vill gärna kunna köra lite styrketräning också då det är det jag tycker är roligast.
Tack på förhand!
/K
10 april, 2009 at 02:09 #131099Anonym anvandareMemberJag har inte haft det eller något liknande men kan ju föreslå iaf… Testa stretching? Om du nu inte redan gör det:)
10 april, 2009 at 09:38 #131100Anonym anvandareMemberTjenare. har samma problem som du.förstår din frustration, har själv testat det mesta i behandlingsväg.Det som funkar bäst för mig är massage, men ingen vanlig klassisk massage. Idrottsmassage eller bindvävsmassage funkar bäst. Det är en mer smärtsam massage men det är det värt, går ca 1 gång i veckan. 2 när jag ej varit på ett tag och allt blivit sämre igen.
Har även testat att ej träna på en månad då jag fått träningsförbud av läkare mm. Men det funkade ej för mig. blev sämre av det. Har i och för sig diskbråck o en whiplas skada. så det gör väl sitt till.
Hoppas det blir bättre o träna på det kommer löna sig i långa loppet.:emo-thumbmv Magnus
10 april, 2009 at 09:48 #131101Anonym anvandareMemberOkej sån massage har jag inte provat. Tack för tipset!
23 oktober, 2009 at 19:38 #131102Anonym anvandareMemberJag har samma problem som dig Hurrur.
Hur har det gått för dig sedan ditt inlägg?
Har jävlats i bröstryggen sedan slarviga marklyft i januari. Har fått ståskrivbord på jobbet, ligger ned och surfar hemma i lägenhet på kvällen och tänker på hållningen på dagarna, men ändå blossar inflamationen upp i bröstryggen från och till. Naprapaten säger att jag ska undvika böj, mark, raka mark, roddar etc. dvs. allt som frestar på ryggen. Vilket jag gjort. Det har minskat smärtan något och periodvis kan jag vara problemfri. Sen gör jag nån rörelse på gymmet som sliter i bröstryggen så kommer smärtan tillbaks.
Sjukt irriterande. Blir inte heller bättre med vila från gymmet. Har testat vila en vecka, men var lika kass.Skulle betala en miljon för att bli kvitt skiten och kunna marka och böja igen.
6 november, 2009 at 21:09 #131103Anonym anvandareMemberVad är det för rörelseträning du syftar på Axon?
Kan du ge lite exempel på hur man kan rehabilitera sig om man fått problem i bröstryggen (låsningar, felaktig hållning etc)
Har prövat med allt men det är irriterat i ryggen ändå.Vore otroligt tacksam om någon som läser detta kan bidra med hjälp?
Finns det nån som blivit kvitt nått liknande?/desperat och snart deprimerad ”C”
27 april, 2011 at 17:52 #131104Anonym anvandareMemberTjena, hur har det gått? har också bröstryggssmärtor.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.