- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Ont i fotleden av knäböj
Hej! Tog upp träningen för 7 veckor sedan, allt har varit frid och fröjd förutom knäböjen.
Får extrem dunkande smärta i fotleden när jag kör tunga knäböj. Smärtan sitter ungefär vid fotknölen och 5cm uppåt, smärtan känns ”innifrån”. Det känns däremot ingenting i benpress eller marklyft. Kan tilläggas att jag går rätt djupt i böjarna, om jag inte går så djupt och är över 90 grader så får jag mindre ont men det känns ju rätt meningslöst att inte kunna gå djupt och bygga maximalt. Har testat med en liten planka under hälen, har även testat stretcha sedan jag fick instruktioner för det. Har inga som helst problem att gå djupt om jag bara kör med stång men så fort man langar på lite tunga vikter så kommer smärtan. Idag stod jag även lite bredare och med fötterna pekandet utåt men ingenting verkar hjälpa 👿
Det enda jag har kvar som jag kan anta är skorna men vill gärna ha lite mer kött på benen innan jag lägger pengar på nya skor så man inte har samma skit efteråt…Väger runt 100kg men kroppsvikten borde väl inte vara ett problem? Det är enbart vänster fotled som spökar, aldrig känt en liten tendens till smärta på högern. Tacksam för all hjälp.
Det finns två fotknölar. Är det utsidan eller insidan? Är du plattfotad?
Har ju ont på båda sidor av foten och en bit upp på fotleden så det är båda knölarna, det strålar lixom inifrån.
Är inte helt plattfotad men jag har nog en tendens att bli kanske foten viker sig mer vid tunga vikter, svårt att veta. Kanske vore en bra idé att testa inlägg för hålfoten…
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY