Ont i fötterna = Ont i ryggen?

Home Forums Skador och rehabilitering Ont i fötterna = Ont i ryggen?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hejsan!

Det är så att jag har börjat på ett industri jobb nyligen och det blir mycket ståendes och lyftandes och efter halva dagen får jag enormt ont i fötterna som jag sedan inbillar mig sprida sig upp till mitten av ryggen. Detta påverkar mitt arbete eftersom jag nästan måste lägga mig ned för att vila. Ska byta skor imorrn och se om det är dom det är fel på..

dåliga sko, oergonomiska lyft m.m mycket som kan spela in.

Det är så att jag har börjat på ett industri jobb nyligen

Din kropp måste härdas för att klara de ”nya” manövrerna. Bara att bita ihop och känna att med tiden kommer det bli lättare. Skaffa ett par bra dojjor så kan du ”utesluta” den biten och inte behöva tänka på skorna hela tiden.
    Även med 10.000kr deluxe ergonomi skorna! Så kommer du ändå få ont i början. Det tar ett tag för kroppen att vänja sig.

Grubben wrote:
    Det är så att jag har börjat på ett industri jobb nyligen

Din kropp måste härdas för att klara de ”nya” manövrerna. Bara att bita ihop och känna att med tiden kommer det bli lättare. Skaffa ett par bra dojjor så kan du ”utesluta” den biten och inte behöva tänka på skorna hela tiden.
    Även med 10.000kr deluxe ergonomi skorna! Så kommer du ändå få ont i början. Det tar ett tag för kroppen att vänja sig.

Okej, körde med nya skor idag och det kändes bättre. Bara att försöka hålla ut då!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.