ont i halsen och svullen?

Home Forums Skador och rehabilitering ont i halsen och svullen?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hej jag kände lite att jag hade ont i halsen i går och idag är jag svullen i halsen och har rätt ont när jag försöker svälja men känner mig bra annars inte trött eller nått. så då undrar jag om jag kan köra min styrketräning som vanligt idag med 6 min uppvärmning och dryga timmes styrketräning.

Jg brukar ta mig till gymmet ändå om känner att man har energi. Kör lite lättare bara och inte till failure. Låter som Du kanske fått halsfluss? Var försiktig bara och tryck i Dig vitaminer!

bffen669 wrote:
    Jg brukar ta mig till gymmet ändå om känner att man har energi. Kör lite lättare bara och inte till failure. Låter som Du kanske fått halsfluss? Var försiktig bara och tryck i Dig vitaminer!

har han början till halsfluss ska han absolut inte ens tänka på träning de närmaste 2 veckorna.. I övrigt som Robert Svensson sa ska man aldrig träna med halsont eller feber.

Vad säger expertisen om man har haft ont i halsen för några veckor sedan, men fortfarande är hes och ”slemmig” när man vaknar på morgonen?

formakroppen wrote:
    Vad säger expertisen om man har haft ont i halsen för några veckor sedan, men fortfarande är hes och ”slemmig” när man vaknar på morgonen?

Beror på vad du haft. Halsfluss, No way. Vänta tills du känner dig 100%.
    Vanligt halsont som gått över, lättare styrketräning och sedan känna efter hur kroppen svarar. Oftast går det ganska bra att träna efter ”vanligt halsont”, men som vanligt, lyssna på kroppen.

Stor skillnad på att träna med en liten täppt näsa utan konditionsträning en ont i halsen och ta i max. Vänta 3 dagar mins.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.