Ont i handled..

Home Forums Skador och rehabilitering Ont i handled..

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Har haft problem med min handled (lillfingersida) började då köra lättare vikter i bänkpress då gick det över efter ca 1mån en mån efter den blivit bättre började jag känna efter med lite tyngre vikter men då kom smärtan direkt tillbaka,har varit kontakt med läkare som röntka handleden men hittade inge fel, vet inte va jag ska göra ska jag bara igonera smärtan eller*? vill verkligen öka i bänk,lyfter nu ca 120kg ock väger själv 90kg.. mvh akilles

Har själv varit utför samma sak, de hittade inget på ”vanlig” röntgen. Då gjordes en magnetröntgen och en broskansamling hittades mellan båt och månbenet. Skall in på konsultation om ett par veckor vad vi skall göra med det.
    Värken kommer och går, nu har jag inte haft ont på nån månad, men ibland kan det kännas.

Tack f

Jeppe wrote:
    Har själv varit utför samma sak, de hittade inget på ”vanlig” röntgen. Då gjordes en magnetröntgen och en broskansamling hittades mellan båt och månbenet. Skall in på konsultation om ett par veckor vad vi skall göra med det.
    Värken kommer och går, nu har jag inte haft ont på nån månad, men ibland kan det kännas.

Hur gjorde du för att få magnetröntgen? Jag har haft problem med båda handlederna i drygt 10 år och läkarna har röntgat (vanlig) och har tagit reumatismprover men inget ”fel” hittades.

Ping wrote:
    Hur gjorde du för att få magnetröntgen? Jag har haft problem med båda handlederna i drygt 10 år och läkarna har röntgat (vanlig) och har tagit reumatismprover men inget ”fel” hittades.

Jag bad om det.
    Svårare än så var det inte…

Har samma problem själv.
    Men börja träna överdelen av underarmen.
    Felet kan ligga att du är för klen där.

Har varit på återbesök efter MR.
    Jag hade ett sk gangleon, vätska mellan mån och båtben, mellan 2 och 4 på skissen ovan, om jag minns rätt.
    Efter diskussion kom vi fram till att inget ingrepp skulle göras, har dessutom inte känt någon större värk på ett par månader. Jag har använt handledsstöd i c:a 3-4 månader och kanske har de hjälpt till att stabilisera handleden i extrema vinklar.
    Det känns som en knöl uppe på handryggen och om den växer samt om värken tilltar kan det bli aktuellt.
    Jag ville bara få ett råd, så att man inte är 50 år och kommer dit och läkaren säger, ”jaha du, det här skulle du kommit med för tjugo år sedan, nu kan vi inte göra något” och så får man leva med värken.

Nåja, känns bra att ha fått ventilera detta med läkare.

Har opererat bort senskidesganglion i höger handled två gånger.
    Blev borta från träningen ett par månader efter ingreppet, och nuförtiden är det dragremmar vid all ryggträning…

jag får skitont när ja ska göra underarms övninar med skivstång, det knackar och knastrar i handleden… låter som när man tar i ett elstängsel, knasslar till på något sätt…

19år tränat i 2 mån om de har någon betydelse
    övrigt så när jag åkte skateboard förr så tog man hjälp av händerna när man trillade om de nu skulle påverka handleden,

om man operarar handen och länge blir handen inaktiv? klarar inte en vecka utan hockey asså

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.