Ont i handleden

Home Forums Skador och rehabilitering Ont i handleden

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Jag har börjat fått ont i vänster handled och jag tänkte kolla med er vad det kan vara. Det är när jag t.ex. kör med 12.5 kg hantlar och när jag ska lägga ifrån mig dem så gör det skit ont i handleden. Jag måste jag typ släppa taget jätte långsamt annars gör det jätte ont. Har haft det i 2 veckor och bestämde mig för att sluta gymma i en vecka men det blev bara lite bättre. Tycker ni jag ska vila mera och se om det går över?

Testa handledsskydd de hjälper tillatt avlasta handlederna i pressövningar!
    [http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/traningsredskap/handskar_remmar_balten_skydd/elastic-wrist-wraps]

Du är väl 14-15år om jag inte minns helt fel. Ben, leder osv är en bra bit ifrån fullt utvecklade. Smärtan kan ha något med ditt växande att göra men det är bara en tanke!

Låter lite som att det krampar i flexormusklerna om du måste släppa greppet långsamt efteråt. Testa att stretcha underarmarna, vila en stund och prova igen. Handledsstöd eller värmande lindor kan vara ett steg på vägen om du värmer upp ordentligt och ändå känner smärta.

Hur känns det vid underarmsövningar såsom handledscurl och greppövningar? Får du ont av ihållande användande såsom vid greppträning eller mer vid snabba handledscurl eller wristrolls?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.