Ont i höger axel vid bänkpress

Home Forums Skador och rehabilitering Ont i höger axel vid bänkpress

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Dom här sista månaderna känner jag av en smärta i höger axel när jag kör bänkpress å armhävningar, sket i det till en början (trodde det skulle gå över) men nu tycker jag att det är så pass allvarligt att det påverkar bröstträningen rejält. Brukar träna på ca 90 -95 kilo i bänk men måste sänka nu till minst 70 å ändå gör det ont…för jävligt är det. Nån som har tips på hur jag kan träna bort det här…måste jag rehabträna? Finns det några bra övningar eller andra metoder som kan fixa till problemet??

Du får gärna utveckla mer.

Gör det ont på framsida axel, baksida axel, utsida axel eller axelns ovansida tex…???

Jag gissar på framsida.

Rätt gissat…framsidan är det. Vet inte hur jag ska utveckla mer..gör ont helt enkelt och det är bara när jag kör bänkpress och armhävningar. Kör jag till exempel militärpress gör det inte ont.

Jag hade exakt samma sak förut, här kan du kolla min tråd:
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=24266]

Jag gav fan i att köra bröst överhuvudtaget på ett tag, och körde lite övningar för utåtrotationen ibland. Nu har jag precis börjat köra lite bröst igen. Har dock inte kört ett helt bröstpass någon gång sen dess, men ett par sett bänkpress har det blivit, tunga som lätta.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.