- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Ont i knäna efter marklyft – Stora utbuktningar på baksida knä – Bilder
tjena
Ibland får jag ont i knäna fast på baksidan. Har fått ”bulor” på baksida knä och det brukar göra ont i två-tre dagar efter att jag kört riktigt tunga marklyft..
Så jag undrar om någon haft likadant eller vet vad det är för fel? Eller om någon rent utav kan ställa en diagnos.. slänger upp två bilder så ser ni förhoppningsvis vad ja pratar om.
mvh
Ser ut som en svullnad utav Biceps Femoris långa huvud. Vet dock ej varför detta uppstår. Hade det varit en partiell bristning hade svullnaden och smärtan inte avtagit på det sättet.
Svullnaden uppkommer troligtvis p.g.a. retning av någon av bursorna bakom knäleden. Ett tips är att undvika rörelsen/belastningen som orsakar svullnaden. Sök på Baker´s cysta för mer info.
tack för svaren grabbar!
MBW – det låter mest troligt nu när ja läst om det är det är s.k baker´s cysta .
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY