Home › Forums › Skador och rehabilitering › Ont i Låren
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 maj, 2008 at 21:13 #73229Anonym anvandareMember10 maj, 2008 at 21:13 #581831Anonym anvandareMember
hej alla.
Jag fick ont i låren för 7månader sen. Det känns som träningsvärk. Har lagt ner träning pga av detta och sökt svar hos läkare och naprapater. läkarna har gett mig en kur med diklofenak och en hel månad med 1200 mg Brufen varje dag. Naprapaten har gett el-behandling men utan resultat.Det är i båda låren (framsida) från mitten och ner till knäna.
Var från början 100% säker på att det var överträning som lett till inflamation. Pressade mina ben till max under en period då jag tyckte de hamnat lite efter.
Men när inga antiinflamatoriska medeciner hjälper så vet jag inte längre.
Vill igång igen krymper och blir tjock.
Hop´pas någon har något förslag.
tack / jimmy11 maj, 2008 at 13:04 #581832Anonym anvandareMemberKan vara diskbråck, det yttrar sig i sådanafall oftast som värk/svaghetskänsla på utsidan låret och upp mot ryggslutet. Prata med läkaren igen.
11 maj, 2008 at 16:06 #581833Anonym anvandareMemberHar haft så under en period. Det kom i samband med att jag hade problem med en disk i ryggen.
Min smärta låg på utsidan av låren, från höften ned till knäna så är inte säker på om det är riktigt samma.Jag fick se till att låta disken läka ordentligt, inga tunga mark eller knäböj exempelvis. Gjorde mycket träning för magen för att stärka upp alla stabiliserande muskler.
När ryggen var ok har jag tränat benen med högreps (20-30) istället för tunga vikter.
Efter problem i över ett år känns det som benen mår bra nu och jag kan lasta på mer vikt igen även om jag är aningen försiktig fortfarande.19 maj, 2008 at 16:09 #581834Anonym anvandareMemberokej.. Kroppen är väldigt konstig. Men så intressant.
I mitt fall sitter smärtan mitt fram på låren från knäet och rakt upp ungefär lite mer än halva låret. ca 10-15 cm brett (känns i hela framsida men här är det mest koncentrerat)Hittade läkaren ditt fel i ryggen?
24 maj, 2008 at 22:56 #581835Anonym anvandareMemberEftersom du skriver att det är i båda låren skulle jag vilja säga att risken att det är diskbråck minskar. Du bör dock kolla med läkare igen tycker jag, om du haft det ett tag nu. Som sjukgymnast får man ibland pat som kommer och säger att de har ont, sen frågar man lite och då säger de att ja..det kommer när jag gått en mil typ.. det är rätt sällan. Haha ja då är det nog träningsvärk du säger man då Men du som tränar osv ska de inte avfärda och ge massa piller. Detta ska kollas upp noggrant anser jag.. Så sätt lite krav på läkaren är mitt tips. Det kan vara allt från vanlig överansträngning till inflammation i muskel/sena till nåt reumatiskt..så, kolla upp!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.