- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Ont i Ljumsken?
hej
Har en liten fråga som jag hoppas någon kan svara på. Det är nämligen så att jag har börjat känna av min ena ljumske när jag kör knäböj. Det känns mest på uppåtvägen vilket är väldigt ”läskigt”, man vill ju inte fastna i bottenläget pga att det gör så pass ont. Någon som har någon aning vad det kan vara? ibland gör det även ont längre fram på benet (precis där låret börjar). Har nu haft 1 veckas uppehåll men när jag gick en långpromenad igår med stora steg kände jag av det ca 1 min sedan släppte det igen.
Det är alltid svårt att förklara skador men hoppas ni förstår lite vad jag menar…Tacksam för snabba svar
/Elinor:(
Skulle tro att du har överansträngt den adductormuskel som fäster i tibia(smalbenet), kanske även de andra adductorerna. Vila i första läget och börja sedan med lätt träning igen. Hjälper inte detta bör du söka hjälp hos tex sjukgymnast eller naprapat.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY