Ont i magen som följd av buktryck

Home Forums Skador och rehabilitering Ont i magen som följd av buktryck

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Knäböj, marklyft, stångrodd och andra övningar som kräver större buktryck sabbar min mage totalt från morgonen jag vaknar därpå till 2-5 dagar efter. Samma sak skulle gälla om jag exempelvis fick för mig att gå ut och skotta snö.

Det känns som man har fått en rejäl spark i magen och att kroppen behöver läka skadan i ett par dagar. Det är området jag ringat in som blir stelare och ömt och gör ont konstant, smärtan ligger djupare än magmuskulaturen. Aptiten försvinner, humöret går i botten.

Det är skitjobbigt att inte kunna träna ordentligt som man vill. För övrigt har jag en känslig mage för stark/rökt/salt mat och stress. Annan hårdare fysisk träning som inte innefattar buktryck ger inga problem.

Är det någon som känner igen sig eller vet vad detta beror på?

[http://img405.imageshack.us/i/43482464.jpg/ [img=http://img405.imageshack.us/img405/9608/43482464.jpg]]

känner igen mig exakt i det du skriver mannen
    jag har också problem med det trycket, väldigt gasig/uppblåst mage och även jag problem med stark/salt/rökt och fettrik mat. Har också stressmage och får lätt halsbränna.. dock har jag underlättat allt med följande:

*Vitlök i mängder(i tillskottsform är inte effekten lika bra
    imo) dödar alla möjliga parasiter i mage

* Kokosnötsolja(dödar bakterier)

* Tugga tuggmmi efter varje måltid (saliv neutraliserar syrorna)

* MSM,zinc (läker)

* mer fibrer (mat åt de goda bakterierna)

* probiotica innan varje måltid (hjälper till att ta upp näringen bättre)

* mindre måltider flera gånger om dagen(om man kan)

Är ju kankse inte alls samma problem som dig men känner igen mig på det du skrev iaf. Kan inte köra knäböj pga buktrycket längre, finns flera övningar jag fått ta bort.

Kommer du fram till vad det är så skriv gärna…
    hoppas det löser sig!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.