ont i nyckelbenet

Home Forums Skador och rehabilitering ont i nyckelbenet

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

när jag kör tunga dips så får ja ont i nyckelbenet, är de för att ja kör för djupt eller va kan de vara?

Jag vill börja med att säga att detta är en hypotes!
    Men jag kan tänka mej att det är pga att Pectoralis major har en del av sina muskelfästen på nyckelbenet… sen nu vad det betyder att det gör ont det är där hypotesen börjar..

Kanske är det så att du är stel? men prova att värm upp lite extra mkt innan den övningen plus att kanske tänja lite i bröst muskeln innan och stretcha efter..

Samma här. Jag gjorde framåtlutande dips med vikter på mig under en period och en smärta liknande din började göra det omöjligt för mig att göra den övningen igen. Kan nu enbart göra få reps i mer upprät stil även om jag egentligen skulle orka betydligt mer.

Har aldrig gjort någonting åt det furutom undvikit dips under 1 år. Det hjälpte något. När jag tänker ”Bak med armbågarna” istället för ”nu sänker jag ned mig” i den nedtgående fasen och följer upp lyftet i en naturlig vändning därifrån så går det bättre.

ja tror inte ja e stel för ja kör den övningen sist i passet men ja kan ju prova å strecha innan

de kändes faktiskt bättre i nyckelbenet när ja strecha innan

Walle90 wrote:
    de kändes faktiskt bättre i nyckelbenet när ja strecha innan

Härligt!:up:

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.