Ont i ryggen

Home Forums Skador och rehabilitering Ont i ryggen

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

vet att det inte har något med träning att göra, men hoppas ändå få svar.
    har börjat jobba som väktare. då går jag väldigt mycket även pass då jag står stilla i flera timmar.
    har problem med att jag får ont i ryggen. framför allt i svanken. jag har perfekt skor så det är inte de som är problemet,
    så jag undrar om någon vet några bra stretchövningar för svanken?

mvh stefan

Sätt dig på golvet med halvböjda ben och luta dig framåt/mot golvet med överkroppen. Då skall du känna att det sträcker. Sitt på en stol, luta dig framåt nedåt med armarna mot golvet. Enkla grejer, har inte tid att förklara utförligare. Finns fler mer komplicerade övningar.

Gå ned i spagat så långt det går. Höftböjen sträcker på ena, hamstring på andra. Kan vara bra.

Avslöjar en grej jag kom på i förrgår; ställ dig med ena benet något framför det andra, skjut fram höften, dra in/bak magen hårt, vik kroppen som ett liggande V framåt. Bakre benet rakt. Det blir en ganska liten rörelse och kan göras i bank-kön utan att folk funderar vad du gör. Höftböj i såfall.

Nudda tårna, fingerspetsarna stående med raka ben, inte SÅ mycket rygg men brukar göra gott.

Enkla övningar när man är på arbetet.

Sök i gamla trådar på forumet, finns liknande tex

[http://forum.body.se/showthread.php?t=10744]

Hade samma problem med ryggen i början av min praktik som svarvare. Då jag står still i flera timmar. Men efter någon vecka så släppde det. Nu kanske du jobbat som som väktare längre än någon / några veckor men hoppas det löser sig.

lycka till :up:

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.