Ont i ryggen/diskarna?

Home Forums Skador och rehabilitering Ont i ryggen/diskarna?

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Igår körde jag shruggs med stång och 160kg, under en sekund bytte jag fotställning och rörde antagligen min tidigare stilla fixerade rygg, och där efter gör det skitont i mitten av ryggen. Min tanke är att diskarna rörde sig mot varandra så jag kan ha fått inflamation i brosket mellan diskarna? Kan min teori stämma, eller vad kan det vara, samt vad bör jag göra åt saken? Det blir helt o glömma dagens rumänska marklyft hur som helst..

Tack på förhand

broel wrote:
    Min tanke är att diskarna rörde sig mot varandra så jag kan ha fått inflamation i brosket mellan diskarna?

Är ingen expert på kotpelarens anatomi, men jag antar att du menar att kotorna rört sig och snedbelastat en disk. Ta det lungt med träning ett par dagar och känn efter. En eventuell inflamation hamnar nog snarare i musklerna än i diskarna. En liten förskjutning i kotpelaren räcker för att ryggmusklerna ska kompensera, särskillt under tung belastning.

En intressant fråga är om smärtan uppstod akut vid fotförflyttningen eller om den smög sig på efter passet.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.