Home › Forums › Skador och rehabilitering › ont i under arm
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 maj, 2009 at 13:17 #63978Anonym anvandareMember8 maj, 2009 at 13:17 #432725Anonym anvandareMember
har haft problem under armen vid smärta..
allting började cirka 2 månade sedan..jag vet inte om dt kan bero på att jag lyfte för tung vid biceps träning med z stång,eller om jag kan har skadat något vid boxning sparring på säcken.
har märkt att jag får mäst ont när jag kär piceps/triceps träning..så i förgår körde jag biceps träning och har haft ont sedan dess..hjälp någon som kan med råd?
under arms baksida!!!8 maj, 2009 at 21:56 #432726Anonym anvandareMemberHade det problemet för några månader sedan… Snackade med en naprapat om det o de sa att man övertränat armarna. Så jag undvek träna armarna i 2 veckor och körde senare på mindre vikter men fler reps. Det hjälpte! I värsta fall kan du inflammation, då kan du inte träna så mycket!
Varför detta uppstår har jag för mig är pga musklerna växer snabbare än den vitahornhinnan hinner med. Det är en hinna som förgrenar musklerna till skelettet.
9 maj, 2009 at 01:42 #432727Anonym anvandareMemberFettobarn wrote:Hade det problemet för några månader sedan… Snackade med en naprapat om det o de sa att man övertränat armarna. Så jag undvek träna armarna i 2 veckor och körde senare på mindre vikter men fler reps. Det hjälpte! I värsta fall kan du inflammation, då kan du inte träna så mycket!Varför detta uppstår har jag för mig är pga musklerna växer snabbare än den vitahornhinnan hinner med. Det är en hinna som förgrenar musklerna till skelettet.
idag var jag på gymet.kände inte av smärta, kan bero på att jag körde rygg pass..har märkt att stora smärta kommer just då jag kör biceps/triceps.
när det gäller köra lätta vikter så har ja tränad i 10 veckor gvt,80% styrka…har inte känt samma smärta.men nu i onsdags så körde jag riktig tunga vikter och då kom stora smärta..dt e så jobbigt,när man har styrka för dt men inte kan utnyttja på grund av smärta:(.
jag får väl gå tillbaka till lätta vikter ett tag till det försvinner inflamation i armen -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.