Home › Forums › Skador och rehabilitering › Ont i underarm
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 april, 2006 at 14:56 #448846Anonym anvandareMember
…annars håller jag helt med om at problemet med smärtor i underarmarna försvinner markant då man tränar med rak stång. Jag har/hade alltid ont i underarmarna dygnet efter då jag kört med E-Z, men med rak slapp jag deta (och kände istället av handlederna…ironiskt eller hur?)
1 april, 2006 at 18:14 #448847Anonym anvandareMemberDet är benhinneinflammation !!
1 april, 2006 at 19:26 #448848Anonym anvandareMembermelancoolio wrote:Mina problem med underarmarna försvann när jag började stretcha dom. Det tog ett tag att få bort det helt. Ett tips är att köra armar väldigt lätt ett tag och stretcha. Jag fick även väldigt ont när jag kördt triceps, speciellt press från pannan. Vilade givetvis från övningarna där det gjorde som mest ont, nu har jag inga problem alls!hur gör man när man strechar underarmarna då? har nämligen samma problem och det gör att jag knappt kan träna biceps med stång alls så kul är det inte att sitta med hantlar jämt… ska testa med rak stång nästa gång så får jag hoppas att det hjälper…. men tills dess får jag kontrollera hur man strechar underarmarna…?
1 april, 2006 at 20:22 #448849Anonym anvandareMemberMR Biceps wrote:Det är benhinneinflammation !!Låter som att du gör det lite väl lätt för dig. Alla här tycks ju ha olika åkommer.
5 april, 2006 at 16:42 #448850Anonym anvandareMemberAng Ont i underarmen vid bicepscurl!!
Har upplevt smärta i underarmarna, gick till naprapaten som sade: att en muskel i underarmen hade växt för fort gentemot den vita muskel hinnan som sitter runt muskeln. hans tips var efter att ha gett underarmarna en rejäl omgång var att stretcha ordentligt. Tips till er som går och har ont! Sök hjälp! För om det tar för lång tid innan ni går vid samma problem så måste man skära upp hinnan och släppa på trycket mellan muskel och hinna! och vem vill sumpa flera månaders träning framöver??:what: Mvh sudden!
22 september, 2010 at 23:05 #448851Anonym anvandareMemberNu blåser jag liv i en gammal tråd här. Jag får också ont i underarmen när jag tränar bicep. Den vänstra. Men min smärta sitter på sidan. Tänk er att man håller ut armen från kroppen, handfltan neråt. Då sitter min värk på yttersidan av underarmen. Hur stretchar man den delen??
23 september, 2010 at 08:05 #448852Anonym anvandareMemberHar gjort en bild som visar var det gör ont i min underarm. Tips??
23 september, 2010 at 14:55 #448853Anonym anvandareMemberDu har en inflammation har själv haft det plus många av min polare som tränar har haft samma sak .
Käka lite voltaren och smörj med anti-inflammatorisk (stavning) och ta det lugnt så ska du se att de släpper.
23 september, 2010 at 15:47 #448854Anonym anvandareMemberBiccen wrote:Du har en inflammation har själv haft det plus många av min polare som tränar har haft samma sak .Käka lite voltaren och smörj med anti-inflammatorisk (stavning) och ta det lugnt så ska du se att de släpper.
Men saken är den att jag inte har någon viloverk. Det gör bara ont vid själva ”momentet”. Men det kanske inte är någon skillnad?
23 september, 2010 at 16:14 #448855Anonym anvandareMemberNepp det är ingen skillnad! så fort man tar i så gör det brutalt ont!
jag själv tränade mej igenom smärtan, massera och kör med voltaren och smörj med anti-inflammatorisk
23 september, 2010 at 21:36 #448856Anonym anvandareMemberClark: Har exakt samma symptom och har haft det länge. Kan inte köra biceps med stång, bara hantlar. Har varit från träningen och det blir bättre men sen kommer den sakta tillbax.
Blir inte av med skiten24 september, 2010 at 08:15 #448857Anonym anvandareMemberBigSyke wrote:Clark: Har exakt samma symptom och har haft det länge. Kan inte köra biceps med stång, bara hantlar. Har varit från träningen och det blir bättre men sen kommer den sakta tillbax.
Blir inte av med skitenFör mig känns det också mest när jag kör med stång eller i cable. Hantlar och z-stång är lugnt.
24 september, 2010 at 19:44 #448858Anonym anvandareMemberom du kör biceps/triceps på samma dag så kör triceps först och värm upp ordentilgt !!
Det har funkat för mig men är lite svårt att säga om det hjälper för dig eftersom vi kanske inte hade samma ”fel” !!
Men prova hoppas det löser sig -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.