Ont i Underarmar

Home Forums Skador och rehabilitering Ont i Underarmar

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej problemet började för ca 5 år sedan när jag började styrketräna. Då styrketränade jag i 8 månader. Har börjat igen för 6 mån sen.

Fick då för 5 år sen ont i undermarar mest när jag kör biceps med z-stång.
    Sen så slutade ju träna i 4 år typ. Men jävla skadan har kommit igen. Gör alltså mest ont när jag kör biceps med stång. Men nu börjar jag känna det när jag kör annat oxå.

Så då undrar jag att det är väl inflammation. Är det så att jag har för svaga underarmar och att skelettet tar stryk i underarmar?
    För att jag har rätt så små underarmar och jag tar riktigt mycket vikt i biceps.

mvh

Du behöver med största sannolikhet öva upp rörligheten i underarmens pronatorer. Träna inte med Ez-stång, det gör bara saken värre.

Ok hur ska jag öva upp rörligheten?
    Vilka övningar är bäst?

Ja jag ska skita i ez-stången ett tag tills d blir bra (Men jävlig skön övning annars =D )

tack

Jag kunde åtgärda problemet genom att efter varje pass stretcha underarmarna. Smärtan försvann på 3 veckor.

Testa, ta dig lite tid efter varje pass och stretcha.

Träna underarmarna? En kompis hade samma problem men det minskade efter någon månad när han började träna underarmarna en gång i veckan.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.