ont i underarmarna

Home Forums Skador och rehabilitering ont i underarmarna

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej.
    jag har kört riktigt tung träning nu i en månad och den senaste veckan har jag fått så ont inuti underarmarna ,känns inte som det sitter i en muskel,
    så att jag inte har kunnat köra någon övning som aktivera armarna.
    Har tagit det väldigt lungt nu i en vecka men det onda är kvar.
    någon som har haft några liknande problem som kanske ha något tips på vad det kan vara och vad man kan gör åt det?

Känns det som om man har kramp eller ständig anspänning och inte kan slappna av så har jag haft det till och från i flera år.

Efter två månaders gymmande när jag satte igång seriöst kände jag exakt samma sak som du beskriver.. Den hämmade mig så jag inte kunde använda några som helst fria vikter vid triceps och biceps-övningar (kunde knappt köra hundsbens-hantlarna vid bicepscurl).. Jag snackade med en kompis som sa att han hade varit med om samma sak när han började träna.. Jag fick byta ut alla övningar för armar och fick köra så i en månad ungefär.. Samtidigt köpte jag hem hantlar och tränade underarmarna varannan dag..
    Jag tror allting beror på att man är starkare i biceps och triceps än i underarmarna.. Man ökar ju snabbt i vikterna när man börjar på gym, så därför hänger inte underarmarna med helt enkelt ! Fan va långt det här inlägget vart, haha.. Aya det är mina erfarenheter från det iaf.. Experterna på forumet kan säkert ge bättre svar än så ! :P

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.