Ont i underarmarna av datorarbete

Home Forums Skador och rehabilitering Ont i underarmarna av datorarbete

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 31 through 35 (of 35 total)
  • Author
    Nina Lätt wrote:
    Tack! Är det den här?

[img=http://www.gibbon.se/archive/images/produkter/large/81/819250.jpg]

Japp, denna flaska är det.
    Den fungerar som sagt väldigt bra, har själv använt den för axlar, knän och armbågar sedan flera år tillbaka och den fungerar väldigt bra, dock så luktar den ganska starkt om man är lite känslig ;)

Jag har haft sådan ”musarm”. Trodde aldrig att jag skulle drabbas av sånt larv tyckte jag men tji fick jag. Det handlade i mitt fall om ett intensivt klickande på musknappen med pek/långfinger och just lyftandet av fingrarna som skapar den där smärtan. Jag fick det av arbete i vissa bildprogram där man klickar omkring mycket och fort. Fick en upphöjd kudde för handleden som var bra och gjorde att muskelspäningen blev mindre. Ännu bättre blev det av att lägga en träkloss typ sandpapperskloss även under den.

en liten parentes bara…

OM det finns chans att det finns en inflammation i området så ska man inte tillföra massage eller värme…det sprider o förstärker inflammationen…o hindrar den från att läka ut…..helt enkelt förlänger åkomman.

slut på parentes

:|

Googla på ”Powerball” (Vill inte länka pga ev reklam m.m) En sån kanske vore nåt?

kan tänka mig gummibandsövningar, lätt levering med då istället för slägga, en hammare.

Viewing 5 posts - 31 through 35 (of 35 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.